پاشکنی، رسم دردناک زنان چین باستان برای زیبایی

زنان دوران چین باستان برای زیبا کردن پاهای خود، آن‌ها را محکم می‌بستند و حتی از دیگران می‌خواستند با تمام توان پاهای آن‌ها را کتک بزنند تا بشکند و تغییر شکل دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگرچه زنان در دنیای مدرن به انجام جراحی‌های مختلف و دردناک برای زیبا کردن خود معروف هستند، با این حال در گذشته نیز رسومی میان زنان قبایل مختلف مرسوم بود که با هدف زیبا کردن خود انجام می‌شد. به عنوان مثال، زنان چین از قرن سیزدهم به بعد برای این‌که پاشنه پاهای خود را بلند و زیبا کنند، پاها را در پارچه‌هایی محکم می‌بستند و آن‌ها را آنقدر می‌زندن تا زمانی که انگشت‌ها می‌شکست و پاها تغییر شکل می‌داد. برخی از زنان به حدی برای رسیدن به هدف خود جدی بودند که حتی اگر خود نمی‌توانستند انگشتانشان را بشکنند، از دیگران می‌خواستند پاهایشان را حین پیچیدن در پارچه آنقدر بزنند تا استخوان‌های پا بشکند و تغییر شکل را تسریع ببخشد.

پاشکنی، رسم دردناک زنان چین باستان برای زیبایی

اگرچه این رسم دردناک به طور قانونی در سال ۱۹۱۲ ممنوع شد، اما همچنان بسیاری از زنان به‌طور پنهانی پاهای خود را تغییر شکل می‌دادند تا ظاهری شبیه به پنجه‌های چارپایان به خود بگیرد. امروزه این رسم تقریباً در چین ناپدید شده است، با این حال هنوز زنان بی‌شماری که در زمان‌های قدیم این سنت را به جا آورده بودند، زنده هستند و با پاهای کوچک خود (به دلیل جمع شدن) باعث شگفتی سایر زنان می‌شوند و همواره این سوال برای دیگران مطرح است که چگونه این زنان به‌صرف رسیدن به زیبایی آن همه درد را تحمل کرده و جز به جز پاهای خود را شکسته‌اند.

آن‌چه در مورد رسم عجیب پاشکنی چین باعث شگفتی بیشتر است این‌که برخی از مردم قبایل سنتی، شکستن انگشت پاهای دختران خود را از همان دوران خردسالی انجام می‌دادند و دختران زمانی که بزرگ می‌شدند حتی پاهای خود را بیشتر می‌شکستند تا آن‌ها را به اصطلاح، خمیده‌تر و زیباتر کنند.

جالب است بدانید که بسیاری از قبایل چینی بر این باور بودند که اگر پاهای دختران خود را بشکنند و آن‌ها را به شکل پنجه‌های چارپایان در بیاورند، آینده‌ای ثروتمند را پس از ازدواج برای آن‌ها به ارمغان می‌آوردند.

پاشکنی، رسم دردناک زنان چین باستان برای زیبایی

کد خبر 671264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.