جزئیات آخرین پیش‌بینی هواشناسی ایران / طوفان شن و گردوخاک در نوار شرقی کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز، در شمال آذربایجان غربی، بعضی مناطق آذربایجان شرقی و اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی به ویژه در مازندران و ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب، افزایش ابر و رگبار باران پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز چهارشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، بعضی نقاط استان اردبیل و آذربایجان شرقی، رگبار پراکنده رخ خواهد داد. روزهای پنجشنبه و جمعه، جوی آرام در کشور برقرار است و تنها در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در مازندران، تهران و البرز، به ویژه در ساعات بعدازظهر، افزایش ابر، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: از امروز تا جمعه، در بعضی مناطق واقع در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و مرکز کشور، شامل استان‌های مرکزی، قم، جنوب تهران، سمنان، یزد، اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان، وزش باد شدید و خیزش گردوخاک انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: روز شنبه در بیشتر مناطق کشور، آسمان صاف خواهد بود و طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، وزش باد بسیار شدید همراه با خیزش گردوخاک، گاهی طوفان شن و گردوخاک، سبب کاهش کیفیت هوا و شعاع دید می‌شود.

ضیائیان با اشاره به وضعیت دریای خزر، خلیج فارس و عمان، گفت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خلیج فارس و چهارشنبه تا جمعه، شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود. از روز چهارشنبه تا جمعه نیز دریای خزر مواج است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف، گاهی وزش باد، در بعدازظهر باد و گردوخاک و هوا ناسالم برای گروه‌های حساس با بیشینه ۴۲ و کمینه ۲۲ است و در روز _چهارشنبه چهاردهم تیرماه_ نیز صاف، گاهی وزش باد، در بعدازظهر باد و گردوخاک و هوا آلوده، گاهی کمی ابری، با بیشینه ۴۱ و کمینه ۲۱ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 671257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.