ایران-فرانسه / جنگ با خروس‌ها و میزبان در هفته سوم لیگ ملت‌ها

تیم ملی والیبال ایران در اولین بازی از هفته سوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال در شرایطی نابرابر به مصاف تیم فرانسه خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته سوم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ از سیزدهم تا نوزدهم تیرماه با برگزاری ۳۲ مسابقه در دو شهر آناهایم آمریکا و پاسای فیلیپین پیگیری می‌شود تا هفت تیم صعودکننده به مرحله نهایی مشخص شوند. تیم ملی والیبال کشورمان در اولین بازی خود از هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال به میزبانی آناهایم بامداد چهارشنبه _چهاردهم تیرماه_ از ساعت ۰۳:۰۰ مقابل تیم والیبال فرانسه به میدان می‌رود.

دو تیم ایران و فرانسه تاکنون ۱۰ مرتبه مقابل هم قرار گرفته‌اند که سهم ایران تنها یک پیروزی طی ۵ ست جدال تنگاتنگ است و ۹ پیروزی از آن فرانسوی‌ها بوده است. تک‌برد ایران مقابل فرانسه در سال ۲۰۱۷ و در مسابقات جام قهرمانان با بوده است. فرانسوی‌ها در ۹ برد خود ۶ بار، با نتیجه سه بر صفر مقابل ایران پیروز شده‌اند. ایران در حالی برای یازدهمین مرتبه مقابل فرانسه قرار می‌گیرد که به دلیل کارشکنی آمریکای میزبان، سرمربی و بازیکنان اصلی در کنار تیم کشورمان نیستند.

تیم ملی والیبال ایران هنوز در آمریکا سرمربی ندارد. به جز ریجکت قطعی امین اسماعیل‌نژاد، محمدطاهر وادی و آرمان صالحی هنوز ویزای برخی اعضای کادر فنی ایران از جمله بهروز عطایی صادر نشده است و با این وضعیت به نظر می‌رسد که تیم ملی والیبال باید بدون سرمربی به مصاف حریفان خود برود. شب گذشته ویزای محمد ولی‌زاده و شهروز همایونفرمنش صادر شد و این دو بازیکن سه ساعت مانده به بازی ایران مقابل فرانسه به آمریکا می‌رسند و آمادگی لازم برای حضور در زمین را ندارند. تیم ملی والیبال کشورمان در شرایطی نابرابر مقابل قهرمان المپیک قرار می‌گیرد، به‌جز کامل نبودن بازیکنان و کادر تیم ملی و نداشتن سرمربی، تیم ملی ایران فقط یک جلسه تمرین توپی در آمریکا قبل از تقابل با فرانسه داشته است.

ایران-فرانسه / جنگ با خروس‌ها و میزبان در هفته سوم لیگ ملت‌ها

تیم ملی فرانسه با هدایت آندره جیانی با کسب ۳ برد و ۵ باخت و کسب ۹ امتیاز در جایگاه دهم قرار دارد. تیم ایران هم با کسب تنها ۲ پیروزی و ۶ باخت و کسب ۸ امتیاز جایگاه یازدهمی را به خود اختصاص داده است. فرانسه در هفته سوم مسابقات بدون بهترین بازیکن خود یعنی اروین انگاپت حاضر است.

به دلیل کارشکنی آمریکایی‌ها در صدور ویزا برای تیم ملی والیبال ایران، با نظر فدراسیون والیبال ایران و فدراسیون جهانی، ایران رتبه جهانی خود را فریز کرده است و نتایج دیدارهای هفته چهارم در آن نقشی نخواهد داشت، در حال حاضر تیم ایران در رده‌بندی فدراسیون جهانی با ۲۴۱.۰۵ امتیاز در جایگاه یازدهم قرار دارد. فرانسه در این رنکینگ با ۳۲۹.۲۷ پوئن، رتبه پنجم جهان را به خود اختصاص داده است.

تقابل مقابل فرانسه فرصت آخر برای تیم ملی والیبال ایران است تا صعود به مرحله نهایی جام ملت‌ها با شرایطی سخت اتفاق افتد. نتایجی که تیم ملی در دو هفته اول لیگ ملت‌ها گرفت باعث شده که شرایط برای صعود به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها بسیار دشوار شود و برای صعود ایران باید هر چهار بازی خود در این هفته از مسابقات را با پیروزی پشت سر بگذارد، به همین علت دیدار مقابل فرانسه، یک نبرد شش امتیازی خواهد بود. پیروزی مقابل فرانسه در شرایطی نابرابر، یک انگیزه و امید بزرگ برای ادامه راه و صعود تیم ملی خواهد بود.

نخستین مسابقه دو تیم در سال ۱۹۷۰ و در رقابت‌های قهرمانی مردان جهان بود و مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱، آخرین جدال دو کشور محسوب می‌شود که هر دو مسابقه به سود فرانسه به پایان رسیده است. ملی‌پوشان کشورمان در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ با مربیگری ایگور کولاکوویچ و در سال ۲۰۲۱ با هدایت ولادیمیر آلکنو در مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها مقابل فرانسه قرار گرفتند و در نهایت تنها موفق به پیروزی در یک ست در مجموع این سه مسابقه شدند.

تیم‌های ملی والیبال ایران و فرانسه چهاردهم خردادماه و قبل از شروع لیگ ملت‌های امسال در شهر ناگویای ژاپن نیز در دیداری دوستانه و تدارکاتی به مصاف یکدیگر رفتند که بازی در چهار ست پیگیری شد و سهم هر تیم پیروزی در دو ست بود. بنابراین دو تیم شناخت کافی از توانایی یکدیگر دارند.

فرانسه سابقه پنج حضور در بازی‌های المپیک را در پرونده کاری خود دارد که در سال ۲۰۲۱ و در توکیو موفق به کسب مقام قهرمانی شده است. تیم ملی والیبال فرانسه از سال ۱۹۴۹ که برای نخستین بار در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت کرد و تاکنون در ۱۶ دوره حضور داشته است. کسب مدال برنز در سال ۲۰۰۲ بهترین عملکرد فرانسوی‌ها در این رقابت‌های قهرمانی جهان است. فرانسه سه طلا، دو نقره و دو برنز در مسابقات لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها در پرونده افتخارات خود دارد. آخرین مدال تیم ملی والیبال فرانسه مدال برنز لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱ است.

فهرست ۱۴ بازیکن تیم ملی فرانسه برای هفته سوم لیگ ملت‌ها شامل آنتوان بریزارد، بنجامین تونیوتی، نیکولاس لگاف، بارتلمی چیننیزه، داریل بولتور، کوئنتین جوفروی، استفان بویر، ژان پاتری، ترور کلونوت، یاسین لوئاتی، تیموتی کارل، آنتوان پوترون، لیبرو: ژنیا گربنیکوف و بنجامین دیز است.

از ترکیب تیم ملی ایران سیدمحمد موسوی، محمدرضا حضرت‌پور، محمدرضا مؤذن، امیرحسین اسفندیار، جواد کریمی، بردیا سعادت و مرتضی شریفی تجربه بازی برابر تیم ملی فرانسه را دارند و علی رمضانی، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، شهروز همایونفرمنش، علی حاجی‌پور، پوریا حسین‌خانزاده، آرمین افشین‌فر و احسان دانش‌دوست برای اولین مرتبه مقابل فرانسه قرار خواهند گرفت.

ایران-فرانسه / جنگ با خروس‌ها و میزبان در هفته سوم لیگ ملت‌ها

تاریخچه دیدارهای تیم ملی والیبال ایران و فرانسه:

۱۹۷۰ (قهرمانی جهان): ایران (صفر) – فرانسه (۳)

۲۰۰۴ (انتخابی المپیک): ایران (صفر) – فرانسه (۳)

۲۰۱۴ (قهرمانی جهان): ایران (یک) – فرانسه (۳)

۲۰۱۴ (قهرمانی جهان): ایران (۲) – فرانسه (۳)

۲۰۱۵ (جام واگنر): ایران (صفر) – فرانسه (۳)

۲۰۱۶ (انتخابی المپیک): ایران (صفر) – فرانسه (۳)

۲۰۱۷ (جام قهرمانان): ایران (۳) – فرانسه (۲)

۲۰۱۸ (لیگ ملت‌ها): ایران (یک) – فرانسه (۳)

۲۰۱۹ (لیگ ملت‌ها): ایران (صفر) – فرانسه (۳)

۲۰۲۱ (لیگ ملت‌ها): ایران (صفر) – فرانسه (۳)

پخش زنده دیدار تیم‌های ایران و فرانسه در لیگ ملت‌های والیبال

پخش از شبکه‌های تلویزیون:

لیگ ملت‌های والیبال (ایران - فرانسه) پخش زنده، ساعت ۰۳:۰۰ از شبکه سه

پخش از سایت آپارات اسپرت:

لیگ ملت‌های والیبال (ایران - فرانسه) پخش زنده، ساعت ۰۳:۳۰ از سایت آپارات اسپرت

کد خبر 671254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.