آغاز نشست سه‌جانبه ایران، هند و روسیه در تهران

نشست سه‌جانبه ایران، هند و روسیه با هدف تسهیل ترانزیت در مسیر کریدور شمال-جنوب با حضور مقامات کشورهای مختلف در تهران آغاز شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از صداوسیما، علی‌اکبر صفایی اظهار کرد: در ادامه تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در یک سال گذشته برای رونق اقتصادی و تجارت با کشورهای همسایه، نشستی سه‌جانبه در سطح عالی بین کشورهای روسیه، ایران و هند در کشور روسیه برگزار شد.

وی افزود: متعاقب آن، جلسه سه‌جانبه دیگری در هند برگزار شد و امروز نیز سومین نشست در ایران برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در سومین نشست هم‌اندیشی تسهیل ترانزیت در مسیر کریدور شمال-جنوب بررسی می‌شود.

صفایی هدف از این نشست سه‌جانبه را افزایش ترانزیت کالا به‌طور عمده بین کشورهای هند و سایر کشورهای حوزه خلیج‌فارس، دریای عمان و کشورهای شاخه غربی و شرقی دریای خزر دانست.

وی خاطرنشان کرد: مذاکرات فراوانی طی یک سال گذشته انجام شد که در این رابطه توانستیم به موافقت‌نامه‌های جدی برای سرمایه‌گذاری دست پیدا کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بعضی موافقت‌نامه‌ها در حال تبدیل شدن به قرارداد است و موارد اجرایی در مدل‌های مختلف حمل‌ونقلی از جمله فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده کشتیرانی است.

در این نشست، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، مقامات روسیه و هند و سفرای کشورهای حوزه دریای خزر، خلیج‌فارس و دریای عمان حضور دارند. علاوه بر مقامات عالی‌رتبه روسیه و هند، سفرای مختلف کشورهای حوزه خلیج فارس، دریای عمان و شرق دریای خزر نیز در این همایش حضور دارند.

کد خبر 671211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.