۱۵ تیر، آخرین مهلت سنجش سلامت نوآموزان

هر ساله قبل از آغاز سال تحصیلی جدید، طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در بدو ورود به دبستان با هدف شناسایی به‌موقع مشکلات نوآموزان در کشور اجرا می‌شود؛ این در حالی است که با توجه به اهمیت مداخله به‌موقع، سن سنجش کودکان به چهار سال کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید طریفی حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، با بیان اینکه مهلت انجام سنجش سلامت نوآموزان تا پانزدهم تیرماه است، اظهار کرد: در حال حاضر، سامانه مربوط به نوبت‌گیری سنجش سلامت، تا پانزدهم تیرماه باز است و تصمیم تمدید کردن یا نکردن آن بر حسب شرایط گرفته می‌شود؛ البته بعضی پایگاه‌ها با تعداد نیروی کمتر، سنجش سلامت جاماندگان را انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه حدود پنج درصد از گروه هدف برای انجام سنجش سلامت باقی مانده‌اند، افزود: تعداد مراجعه‌ها به سامانه مانند روزهای اول نیست؛ چراکه کار بیشتر دانش‌آموزان انجام شده است. تعداد کل کلاس اولی‌ها حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است که از این تعداد، ارزیابی و سنجش سلامت حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز انجام شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: ۱۰۰ هزار نفر از گروه هدف ما، تکرار پایه دارند یا در سال گذشته سنجش سلامت را برای دوره پیش‌دبستانی انجام داده‌اند، حدود ۱۰۰ هزار نفر از گروه هدف جا مانده‌اند که حدود ۴۰ هزار نفر از آنها، اتباع هستند. در واقع تعداد کل دانش‌آموزان اتباع گروه هدف ما ۹۰ هزار نفر است و سنجش سلامت حدود ۵۰ هزار نفر آنها انجام شده است.

وی گفت: با توجه به آغاز ثبت‌نام حضوری و الکترونیکی مدارس، لازم است کلاس اولی‌ها قبل از ثبت‌نام سنجش سلامت را انجام دهند؛ چراکه در غیر این صورت ثبت‌نام نخواهند شد. گروه‌های سیار ما به مناطق مناطق صعب‌العبور و عشایری مراجعه، سنجش این دانش‌آموزان را ثبت کاغذی و مشخصات را وارد سامانه می‌کنند. بعضی از مناطق به صورت روستا مرکزی تعیین می‌شوند تا اطلاعات دانش‌آموزان را بگیرند.

نوبت‌گیری ۸۲ هزار نفر نوآموز اصفهانی بدو ورود به دبستان

روح‌الله خزایی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، از نوبت‌گیری ۸۲ هزار نفر در سامانه سنجش نوآموزان خبر داد و اظهار کرد: تاکنون ۷۲ هزار نفر از متقاضیان سنجش بدو ورود به دبستان ارزیابی شده‌اند و فرایند نوبت‌دهی در وبگاه my.medu.ir برای دریافت نوبت از مراکز سنجش تمام مناطق و نواحی استان از ابتدای فروردین‌ماه ۱۴۰۲ فعال بوده و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به این وبگاه، برای دریافت نوبت اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌ها از جامعه آماری که برای نوبت‌گیری سنجش بدو ورود به دبستان اقدام می‌کنند بیش از ۸۶ هزار نفر است، افزود: پایگاه‌های سنجش نوآموزان در سال ۱۴۰۲ برخلاف سال‌های گذشته، به جای تابستان در بهار فعالیت دارند و خانواده‌هایی که این فرایند را طی کرده باشند، نیازی به مراجعه مجدد و سنجش دوباره ندارند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به ۶۹ پایگاه سنجش نوآموزان در نواحی و مناطق استان، تصریح کرد: بر اساس طرح جدید سنجش سلامت نوآموزان، لازم است تمام خانواده‌هایی که فرزند آن‌ها در مهرماه سال ۱۴۰۲ وارد پایه اول می‌شود، با مراجعه به این وبگاه تا پایان مهلت مقرر نسبت به دریافت نوبت اقدام کنند.

وی ادامه داد: فرایند دریافت نوبت به شیوه‌ای ساده و آسان طراحی شده تا خانواده‌ها بتوانند بدون نیاز به مراجعه به کافی‌نت، این کار را از منزل با موبایل یا لپ‌تاپ انجام دهند و هزینه آن را نیز به صورت برخط از درگاه اینترنتی my.medu.ir پرداخت کنند.

کد خبر 671201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.