الگوسازی از شهدا، یعنی شهیدان وارد متن زندگی مردم شوند

مدیرکل دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: الگوسازی از شهدا در راستای پژوهش‌ها و مطالعات به عنوان قهرمانان و ستارگان تاریخ بشریت صورت می‌گیرد، یعنی شهدا وارد متن زندگی مردم شوند و آنها را به عنوان الگوهای موفق برای زندگی دنیوی و اخروی معرفی کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام حامد قوام با بیان اینکه دفتر مطالعات و پژوهش‌ها متولی امر پژوهش و تولید علم و فکر در بنیاد است، اظهار کرد: این دفتر به نیازهای داخلی بنیاد شامل مسائل معاونت‌های مختلف و به مشکلاتی که استان‌ها با آن روبه‌رو هستند، می‌پردازد. مسائل و مشکلات در طول سال به این دفتر اعلام می‌شود و راهکارهای مختلف پس از پژوهش‌های لازم ارائه می‌شود.

وی افزود: دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران با توجه به نقش ویژه بنیاد به عنوان نهاد انقلابی و ولایی، خود را نسبت به کل جامعه و افراد در جامعه مسئول می‌داند و برای خود یک رسالت قائل است که به دنبال این است، مدلی موفق و مترقی از حکمرانی اسلامی ارائه دهد و بتواند به عنوان یک نمونه پیشروی سازمان‌ها و نهادهای دیگر در کشور مطرح باشد.

مدیرکل دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به راهبردهای نوین این دفتر خاطرنشان کرد: خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باید به عنوان راهبران اجتماعی معرفی شده و جایگاه واقعی خود را در جامعه بازیابند و حرکت اجتماعی جامعه را راهبری کنند و پیشروی حرکت انقلاب اسلامی باشند. الگوسازی از شهدا در راستای پژوهش‌ها و مطالعات به عنوان قهرمانان و ستارگان تاریخ بشریت صورت می‌گیرد، یعنی شهدا وارد متن زندگی مردم شوند و آنها را به عنوان الگوهای موفق برای زندگی دنیوی و اخروی معرفی کنیم و سیره و روش‌هایی که آن‌ها در زندگی داشتند به صورت ملموس به همه مردم به‌ویژه نسل جوان معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام قوام گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران دارای سرمایه‌های خیلی بزرگی است و به خاطر همین نقش مهمی در انقلاب اسلامی دارد، این نقش هم بارها توسط امام (ره) و مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته و به آن اهمیت داده شده است. این سرمایه همان شهدا و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران هستند و برای تأثیرگذاری و جریان‌سازی اجتماعی و تحول جامعه از این ظرفیت و سرمایه باید بهره‌مند شد تا در حقیقت سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی ارتقا پیدا کرده است و ارتباط مردم با انقلاب عمیق‌تر شود.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در اسناد بالادستی و طرح تحول بنیاد مدنظر بوده است، افزود: این توسعه فرهنگی نیاز به کار مطالعاتی و پژوهشی دارد تا فرهنگ ایثار و شهادت مردمی شود و در جامعه ما زنده بماند و جریان پیدا کند و به عنوان یک ارزش بسیار مهمی که بتواند ما را از آسیب‌ها حفظ کند آن را پیگیری خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر بخواهیم فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت را توسعه دهیم باید ایثارگری و منزلت ایثارگران در جامعه را ارتقا دهیم که این هدف با ارائه خدمات مناسب محقق می‌شود و رویکرد ما در این زمینه یک رویکرد علمی و پژوهشی است تا با انجام مطالعات مبنایی و کاربردی بتوانیم به طرح‌های مشخص برسیم و با برنامه به صورت دقیق و حساب‌شده بتوانیم این برنامه‌ها و راهبردها را دنبال کنیم.

حجت‌الاسلام قوام در رابطه با برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران برای توانمندسازی ایثارگران گفت: برای توانمندسازی ایثارگران با همکاری پژوهشکده مهندسی و پزشکی جانبازان در مورد نیازهای مختلفی که جامعه ایثارگری در موضوعات درمانی و خدمات پزشکی و سایر موضوعات دارند، پژوهش‌های مختلفی انجام می‌شود که نتایج آن قابل بهره‌برداری است.

کد خبر 671192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.