اعدام، عاقبت تجاوز و دست‌درازی به نوامیس مردم در مؤسسه زیبایی غیرمجاز

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: افرادی که در یک مؤسسه زیبایی غیرمجاز به تعدادی از زنان تجاوز کرده بودند، صبح امروز در زندان بندرعباس به دار مجازات آویخته شدند.

به گزارش ایمنا، مجتبی قهرمانی اظهار کرد: افرادی که در مؤسسه زیبایی غیرمجازی در بندرعباس به تعدادی از بانوان تجاوز کرده بودند، صبح امروز _سه‌شنبه سیزدهم تیرماه_ در زندان بندرعباس به دار مجازات آویخته شدند.

وی با اشاره به اینکه رأی بدوی و صدور حکم اعدام این سه متجاوز به عنف پس از رسیدگی در شعبه دادگاه کیفری یک استان هرمزگان صادر شد، افزود: این پرونده در ادامه روند دادرسی و پس از اعتراض محکومان در دیوان عالی کشور نیز بررسی و تأیید شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در تشریح اقدامات مجرمانه این افراد تصریح کرد: آبان‌ماه سال ۱۴۰۰، سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان هرمزگان با رصد اطلاعاتی متوجه ارسال تصاویر و متن‌های غیراخلاقی حاوی محتوای مستهجن مبنی بر تجاوز در فضای مجازی می‌شوند که پس از کسب دستور مقام قضائی با تشکیل تیم حرفه‌ای و مجرب و با اقدامات تخصصی جهت بررسی ابعاد مختلف آن، پرونده این حوادث وارد مراحل تحقیقات و رسیدگی می‌شود.

وی ادامه داد: در نتیجه تحقیقات قضائی و امنیتی، مشخص شد یکی از محکومان که به عنوان تکنسین و دستیار پزشک مشغول به کار بوده است، با انجام تبلیغات دروغین و ارسال فراخوان‌های گسترده در فضای مجازی افراد را برای انجام عمل زیبایی به منزل شخصی خود می‌کشانده و پس از تزریق داروی بیهوشی اقدام به خواب مصنوعی مراجعان و تجاوز به آن‌ها می‌کرده است.

وی گفت: بر اساس اعلام اداره کل پزشکی قانونی و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، این داروی بیهوشی برای انجام عمل جراحی کوتاه‌مدت با اثربخشی سریع استفاده می‌شده است.

قهرمانی تصریح کرد: فرد مذکور با همدستی دو نفر دیگر که هر دو پرستار بودند، به قصد سوءاستفاده نسبت به سرقت داروی بیهوشی و تزریق دوز بیشتر این دارو به مراجعه‌کنندگان جهت تجاوز به عنف اقدام کرده است.

وی گفت: با توجه به محتوای پیام‌های تبادل شده بین این افراد و اقاریر آن‌ها مبنی بر تجاوز به بزه‌دیدگان و عکس‌ها و فیلم‌هایی که در حال تجاوز تهیه کرده بودند، ارتکاب جرم توسط این محکومان برای دادگاه احراز شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهار کرد: پس از رسیدگی اولیه به پرونده، دادگاه متهم ردیف اول را به مجازات اعدام به علت هفت فقره زنای به عنف محکوم کرد، دادگاه همچنین متهم ردیف دوم را به اعدام به علت چهار فقره زنای به عنف محکوم کرد و متهم ردیف سوم نیز به جهت ارتکاب یک فقره زنای به عنف به اعدام محکوم شد.

وی اضافه کرد: با توجه به درخواست محکومان مبنی بر اعاده دادرسی، پرونده آن‌ها چندین بار جهت رسیدگی به دیوان عالی کشور ارسال شد که شعبه مربوطه در دیوان عالی کشور در هر مرحله پس از رسیدگی دقیق، اعاده دادرسی آن‌ها را بدون وجاهت قانونی تشخیص داده و درخواست آن‌ها را رد کرده است.

قهرمانی گفت: در نهایت با گذشت کمتر از دو سال از وقوع این جنایت تلخ، سه متجاوز بامداد امروز _سه‌شنبه سیزدهم تیرماه_ در زندان مرکزی بندرعباس به دار مجازات آویخته شدند.

وی اقدام قاطع دستگاه قضائی در مجازات این متجاوزان به نوامیس مردم را در راستای دفاع از حقوق عمومی مردم، به خصوص زنان جامعه دانست و گفت: دستگاه قضائی با آرای قاطع خود و مدافعان امنیت مردم در فراجا و دستگاه‌های امنیتی با برخورد قاطع و قانونی با مجرمان، همواره به صورت عملی و در میدان از جان و مال و ناموس مردم دفاع می‌کنند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه این پرونده از جمله پرونده‌های حساس استان بود که در دبیرخانه پرونده‌های مهم مورد رصد مدیریتی قرار گرفت و در کمترین زمان ممکن با دقت کامل و مطابق تشریفات قانونی رسیدگی و منجر به صدور حکم و اجرای مجازات شد، خاطرنشان کرد: افرادی که افکار شیطانی مشابهی را در سر می‌پرورانند از عاقبت شوم این مجرمان درس عبرت بگیرند و بدانند که دستگاه قضائی قاطعانه با آن‌ها برخورد می‌کند و مجازات این‌گونه افراد مانند این سه متهم، سخت و بدون اغماض خواهد بود.

وی با اعلام هشدار جدی از هموطنان درخواست کرد از هرگونه مراجعه و دریافت خدمات از مراکز زیبایی و پزشکی غیرمجاز همچنین افراد بدون صلاحیت و غیرمجاز به‌طور جدی اجتناب کنند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا غیرمجاز بلافاصله مراتب را به نهادهای پلیسی و امنیتی اعلام کنند.

منبع: میزان

کد خبر 671161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    0 0
    مگه میشه داروی بیهشوی در خانه بدون دستگاه های بیهوشی به افراد تزریق کرد