ایران بالاتر از چین و روسیه در افزایش تولید فولاد

بر اساس آمار انجمن جهانی فولاد، ایران در ماه ژوئن ۲۰۲۳، پس از هند بیشترین میزان رشد تولید فولاد خام را داشته و با تولید ۳.۲ میلیون تن در رده هشتم کشورهای تولیدکننده فولاد جهان ایستاده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، انجمن جهانی فولاد در گزارشی آخرین وضعیت تولید فولاد جهان در ماه ژوئن ۲۰۲۳ را منتشر کرد. بر اساس این گزارش میزان تولید جهانی فولاد خام برای ۶۳ کشور گزارش شده به انجمن جهانی فولاد (worldsteel) در ماه ژوئن ۲۰۲۳، ۱۵۸.۸ میلیون تن (Mt) بود که ۰.۱ درصد نسبت به ژوئن ۲۰۲۲ کاهش داشت.

ایران بالاتر از چین و روسیه در افزایش تولید فولاد

بررسی تولید فولاد خام در این ماه نشان می‌دهد که آفریقا با تولید ۱.۳ تن فولاد خام، رشد ۱۱.۵ درصدی نسبت به ماه مشابه سال ۲۰۲۲ را ثبت کرده است. همچنین در آسیا و اقیانوسیه ۱۱۹.۷ میلیون تن فولاد خام تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۰.۸ درصد کاهش داشته است. تولید فولاد خام در اتحادیه اروپا نیز ۱۱.۱ درصد و تولید آمریکای شمالی ۰.۵ درصد نسبت به ماه ژوئن ۲۰۲۳ کاهش پیدا کرده است.

تولید فولاد خام در روسیه و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع ۵.۲ درصد و در خاورمیانه ۹.۴ درصد افزایش پیدا کرده است. اطلاعات تکمیلی تولید فولاد خام به تفکیک منطقه در جدول زیر آمده است.

ایران بالاتر از چین و روسیه در افزایش تولید فولاد

گزارش تولید فولاد خام در ۱۰ کشور برتر تولیدکننده، نشان می‌دهد که در ماه ژوئن ۲۰۲۳، چین ۹۱.۱ میلیون تن، هند ۱۱.۲ میلیون تن، ژاپن ۷.۳ میلیون تن، ایالات متحده ۶.۸ میلیون تن، روسیه ۵.۸ میلیون تن، کره‌جنوبی ۵.۵ میلیون تن، آلمان ۲.۹ میلیون تن، ایران ۳.۲، برزیل ۲.۶ میلیون تن و ترکیه ۲.۹ میلیون تن فولاد خام تولید کرده‌اند.

مقایسه فولاد تولید شده در هر یک از ۱۰ تولیدکننده برتر فولاد جهان در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که غول‌های تولید فولاد در این مدت کاهش تولید داشته‌اند اما ایران با رشد ۴.۸ درصدی تولید حتی بیش از روسیه رشد ثبت کرده است و توانسته غول‌های بزرگ فولادی دنیا را شکست دهد.

این در حالی است که تولید فولاد خام ژاپن ۱.۳ درصد و در آمریکا ۲.۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

ایران بالاتر از چین و روسیه در افزایش تولید فولاد

تولید ۳.۲ میلیون تنی فولاد ایران در حالی اتفاق افتاده است که کشورهای فولادی خاورمیانه (ایران، قطر، عربستان و امارات) در ماه ژوئن ۲۰۲۳، در مجموع توانسته‌اند ۴.۲ میلیون تن فولاد تولید کنند، به عبارتی ایران یک‌تنه در این ماه توانسته است نزدیک به ۸۰ درصد از تولید این منطقه را به نام خود ثبت کند، البته قابل ذکر است که ایران بزرگترین تولیدکننده فولاد در خاورمیانه است و هر ماه تولید بیشتری از سایر کشورهای این منطقه دارد.

در میان ۱۰ کشور برتر تولیدکننده فولاد جهان، در ماه ژوئن بزرگترین تولیدکننده جهان (هند) رشد ۷.۴ درصدی داشته است، رشد تولید کشورهایی مانند چین، ژاپن، کره جنوبی، آمریکا، آلمان، برزیل و ترکیه نیز در این ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته منفی بوده است.

قابل ذکر است که در ماه ژوئن ۲۰۲۳، در مجموع ۶۳ کشور توانستند ۱۵۸.۸ میلیون تن فولاد تولید کنند، همچنین تولید فولاد در این ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

کد خبر 671143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.