ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در نیوزلند

نیوزلند اولین کشور دنیا به‌شمار می‌رود که استفاده از کیسه‌های پلاستیکی را در فروشگاه‌های مواد غذایی برای میوه‌ها و سبزیجات ممنوع کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتیجه تحقیقات مختلفی که توسط مدیران شهرهای مختلف نیوزلند انجام شده حاکی از آن است که هر شهروند به طور میانگین، بیش از سه‌چهارم تن مواد زائد راهی دفن‌گاه‌های زباله می‌کند که بخش بزرگی از آن مربوط به کیسه‌های پلاستیکی است که برای حمل میوه‌ها و سبزیجات از فروشگاه‌های مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این راستا، دولت تصمیم گرفته است استانداردها و قوانین متعددی را در زمینه استفاده از مواد پلاستیکی یک‌بار مصرف، به‌ویژه کیسه‌های پلاستیکی وضع کند تا نرخ انباشتگی آن‌ها در دفن‌گاه‌های زباله را به حداقل برساند و از این طریق به کاهش آلودگی محیط زیست و همچنین به حداقل رساندن تغییرات اقلیمی کمک کند.

فروشندگان مواد غذایی در سراسر نیوزلند از روز شنبه مجاز به استفاده از کیسه‌ها و حتی سبدهای پلاستیکی برای فروش میوه‌ها و سبزیجات نخواهند بود. این قانون از سوی دولت نیوزلند به پیروی از طرح مبارزه با تولید پلاستیک‌های یک‌بار مصرف وضع شده که از سال ۲۰۱۹ در سراسر کشور مرسوم بوده است.

مدیران نیوزلند امیدوار هستند که طرح ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های مواد غذایی برای حمل میوه‌ها و سبزیجات فرهنگ استفاده از سایر وسایل نظیر کیسه‌های پارچه‌ای خانگی را برای حمل انواع خریدها میان مردم سراسر کشور سوق دهد و از این طریق به راهی شدن هرچه کمتر مواد پلاستیکی به دفن‌گاه‌های زباله منجر شود و از این طریق، نه‌تنها اثرات جزایر گرمایی و آلودگی هوا را به حداقل برساند، بلکه چشم‌اندازهایی پاک‌تر و سبزتر را برای شهرها به ارمغان بیاورد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پیش از نیوزلند، استرالیا نیز استفاده از کیسه‌های پلاستیکی نازک را در فروشگاه‌های سراسر کشور ممنوع کرده و از مدیران فروشگاه‌های معروف کولز و وولورتس، هر دو در ایالت نیو ساوت ولز، خواسته شده است نرخ استفاده از پلاستیک‌های حمل میوه‌ها و سبزیجات را که از پنج هزار و ۲۰۰ تن در سال تجاوز می‌کند، به صفر برسانند.

کد خبر 671141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.