تأثیر بوسیدن کودکان توسط والدین بر افزایش سطح بلوغ فکری

یک روانشناس و مشاور کودک با بیان اینکه اولین تأثیر بوسیدن کودکان افزایش سطح بلوغ فکری است، گفت: طبیعی‌ترین رفتار مادر نسبت به کودک، بوسیدن کودک است تا از این راه علاقه خود را نسبت به فرزندش ابراز کند، از این‌رو مادر با بوسیدن کودک عشق خود را نشان می‌دهد که از نظر عاطفی روی مادر و کودک تاثیرگذار است.

زینب افراسیابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره بوسیدن کودکان اظهار کرد: طبیعی‌ترین رفتار مادر نسبت به کودک، بوسیدن کودک است تا از این راه علاقه خود را نسبت به فرزندش ابراز کند، از این‌رو مادر با بوسیدن کودک عشق خود را نشان می‌دهد که از نظر عاطفی هم روی مادر و کودک اثرگذار است.

وی با بیان اینکه اولین تأثیر بوسیدن کودکان افزایش سطح بلوغ فکری است، افزود: در این زمینه آزمایشی روی شامپانزه‌ها انجام و مشخص شد، در شامپانزه‌هایی که از دلبستگی و محبت محروم بودند، بلوغ فکری بسیار کمتر از شامپانزه‌هایی بود که محبت دریافت کردند.

این روانشناس و مشاوره کودک تصریح کرد: بر اساس تصویری که از مغز شامپانزه‌ها گرفته شد، عشق مادری در شکل ظاهری مغز دخیل بود، در حالی که هیپوکامپ که مرکز یادگیری و حافظه قلمداد می‌شود، در کودکانی که مادر مهربان‌تری دارند که با آن‌ها رفتار مناسبی داشتند، بزرگ‌تر می‌شود.

وی اضافه کرد: کودکانی که احساس عمیق تعلق و دوست داشته شدن و دلبستگی را تجربه می‌کنند، احساس امنیت در آن‌ها شکل می‌گیرد و قشر دولایه مغز اطلاعات بیشتری را ذخیره می‌کند.

افراسیابی خاطرنشان کرد: با بوسیدن کودک اتصالات عصبی بیشتری در مغز ایجاد و موجب باهوش‌تر شدن کودکان می‌شود، در واقع بوسیدن کودک کمک می‌کند تا آن‌ها در معرض تجربه مثبت عشقی قرار گیرند.

کد خبر 671137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.