مشارکت حداکثری؛ راهبرد اصلی برگزاری انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: در امر برگزاری انتخابات بر اساس چهار راهبرد مورد نظر رهبر انقلاب یعنی عدالت، سلامت، امنیت و مشارکت عمل می‌کنیم. همه فعالیت‌ها بر اساس این چهار راهبرد دنبال می‌شوند اما باید به راهبرد مشارکت عموم مردم در صحنه، بیش از سایر موارد توجه کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا جان‌نثاری امروز _سه‌شنبه سیزدهم تیرماه_ در سومین همایش منطقه‌ای آموزش انتخابات در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: مقدمات برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور در اسفندماه انجام شده است.

وی افزود: یک روز پس از ابلاغ دستورالعمل اجرایی انتخابات به استان‌ها در بیست‌ویکم اردیبهشت‌ماه امسال، کار در استان اصفهان کلید خورد و استاندار حکم اعضای ستاد انتخابات استان را صادر کرد تا اقدامات برای برپایی یک انتخابات خوب آغاز شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان با تاکید بر آمادگی کامل برای برگزاری یک انتخابات سالم در استان تصریح کرد: تلاش مجموعه ستاد انتخابات کشور و استان بر این است که شعب اخذ رأی به‌گونه‌ای جای‌گذاری و تعبیه شوند که اقشار و گروه‌های مختلف مردمی به سهولت به شعب رأی‌گیری دسترسی داشته باشند و بتوانند در انتخابات مشارکت کنند.

وی تصریح کرد: تلاش داریم این دسترسی‌ها برای رأی دادن مردم بهتر از گذشته باشد. همچنین در چینش اعضای شعب رأی‌گیری تا حدودی بازنگری خواهیم‌کرد و تاکید داریم افرادی که قرار است به مجموعه اجرایی انتخابات وارد شوند، جوان و دغدغه‌مند باشند.

جان‌نثاری با اشاره به اینکه امسال انرژی مضاعفی را برای تشکیل هیئت‌های مختلف اندیشه‌ورزی انتخابات به منظور مشارکت حداکثری گذاشته‌ایم، اظهار کرد: ۴۴ قشر و گروه تأثیرگذار در امر انتخابات به‌ویژه مشارکت عمومی شناسایی و احصا شده‌اند تا گروه‌های مختلف مردم را برای شرکت در این عرصه مهم سیاسی و سرنوشت‌ساز ترغیب و تشویق کنند.

به گفته وی، برای هر ۴۴ قشر مورد نظر اندیشه‌ورز، شورایی تشکیل شده است تا فعالیت‌ها منظم‌تر، گسترده‌تر و تاثیرگذارتر باشد. شناسایی عوامل نارضایتی مردم در هر منطقه و هر شهرستان شناسایی و تلاش برای حل و فصل یا کاستن از مشکلات بخشی از کار این هیئت‌های اندیشه‌ورز است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان گفت: بنای ما در امر برگزاری انتخابات بر اساس چهار راهبرد مورد نظر رهبر انقلاب یعنی عدالت، سلامت، امنیت و مشارکت است. همه فعالیت‌ها بر اساس این چهار راهبرد دنبال می‌شوند اما باید به راهبرد مشارکت عموم مردم در صحنه را بیش از سایر موارد توجه کنیم و برای تبیین اثرگذاری حضور مردم فعالانه‌تر بکوشیم.

به گزارش ایمنا، همایش منطقه‌ای آموزش انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ️با حضور معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور، مسئولان استان اصفهان و شش استان کشور همچنین فرمانداران و مسئولان آموزش انتخابات استان‌های قزوین، قم، مرکزی، اصفهان، البرز و چهارمحال‌وبختیاری در سالن شهید بهشتی (رویش) دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

کد خبر 671059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.