شناسایی ۲۲۰۰ خودروی آلاینده در بهار امسال / پراید همچنان آلاینده‌ترین خودروی مشهد

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد از شناسایی و صدور اخطار برای مالکان ۲۲۰۰ خودروی دودزا و آلاینده طی سه ماه نخست امسال خبر داد.

محمد پذیرا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اهمیت کنترل کیفیت هوا در کلانشهر مشهد به عنوان دومین کلانشهر ایران، در حال حاضر شش اکیپ خودرویی «سمام» با همکاری شهرداری مشهد و پلیس راهور، با انجام گشت‌های مختلف در سطح شهر، کار شناسایی و اعمال قانون خودروهای دودزا و آلاینده را بر عهده دارند.

وی افزود: بررسی آمار نشان می‌دهد که در سه ماهه نخست امسال حدود ۲۲۰۰ خودروی آلاینده و دودزا توسط گشت‌های «سمام» شناسایی شده و اخطارهای لازم برای رفع نقص خودروها به مالکان آنها ارسال شده است، با وجود افزایش خودروهای شخصی این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال تفاوت محسوسی نداشته است.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در بین خودروهای آلاینده شناسایی شده و پراید همچنان آلاینده‌ترین خودروی مشهد است؛ پس از آن خودروهای پیکان وانت و پی کی در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

پذیرا تصریح کرد: بر اساس قانون، مالکان خودروهای دودزا پس از صدور نخستین اخطار به مدت ۱۵ روز مهلت دارند که نسبت به رفع نقص خودروی خود اقدام کنند و در صورت رفع نقص نشدن در این بازه زمانی، اخطاریه دوم برای آنها صادر می‌شود، چنانچه مالکان پس از گذشت هفت روز از اخطاریه دوم نسبت به رفع نقص خودروی خود اقدام نکنند به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

وی گفت: خودروهای دودزا علاوه بر تولید انواع گازهای آلاینده‌های سمی به طور معمول مصرف سوخت بالایی نیز دارند که همین موضوع سبب شده است نقش مخربی در سلامت شهروندان و محیط زیست شهری داشته باشند.

کد خبر 671023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.