با وجود تحریم‌ها در همه زمینه‌ها پیشرفت کرده‌ایم

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: ایران اسلامی با وجود تحریم‌ها در همه زمینه‌ها رشد داشته است و به همت نخبگان و جوانان ایرانی به دستاوردهای فراوانی رسیده‌ایم.

به گزارش ایمنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در پنجمین همایش حقوق و قوانین ارتش که روز دوشنبه در دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) برگزار شد، با اشاره به نقش نیروی انسانی در ارتقای جایگاه سازمان، اظهار کرد: نیروی انسانی باکیفیت می‌تواند موجب رشد و تعالی سازمان شود.

وی در ادامه با اشاره به فشارها و تحریم‌های دشمنان علیه کشورمان افزود: ایران اسلامی با وجود فشارها و تحریم‌ها در همه زمینه‌ها رشد داشته است و به همت نخبگان و جوانان ایرانی به دستاوردهای زیادی رسیده‌ایم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه ما برای آموزش و ارتقای نیروی انسانی در ارتش، برنامه‌های مختلفی در نظر گرفتیم، تأکید کرد: هر سازمان جایگاهی دارد و باید حتماً در جامعه قداست آن حفظ شود.

دریادار سیاری با بیان اینکه صیانت از نیروی انسانی و سازمان در ابعاد مختلف به‌ویژه بعد حقوقی می‌تواند در جهت رسیدن به اهداف، ما را کمک کند، گفت: پیشگیری در همه موارد امری پذیرفته و عقلانی است؛ ما هم پیشگیری می‌کنیم تا جرمی اتفاق نیفتد و سازمان رشد و تعالی داشته باشد.

وی با اشاره به بازدارندگی دفاعی خاطرنشان کرد: ما باید به‌قدری توانمند شویم و توان دفاعی خود را به رخ دشمن بکشیم تا دشمن جرئت تجاوز به مرزهای و منافع کشورمان نداشته باشد و این پیشگیری است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش افزود: ما تهدیدات را پیش‌بینی و بر مبنای آن، برنامه‌های متعددی را آماده می‌کنیم تا براساس هرگونه سناریویی بتوانیم دفاع کنیم و اثرگذار باشیم. پیشگیری کاری بسیار مهم و عقلانی و مورد توجه همه سازمان‌ها است.

دریادار سیاری با بیان اینکه باید پیشگیری و پیش‌بینی لازم انجام شود و آینده را ببینیم تا بتوانیم از کار اصلی خود صیانت کنیم، یادآور شد: هزینه‌های پیشگیری از هزینه‌های درمان کمتر است.

وی با تأکید بر اینکه پیشگیری و آینده‌نگری‌ها در ابعاد مختلف باید در دستور کار همه سلسله‌مراتب باشد، ادامه داد: این موضوع بسیار مهم است تا سازمان سالم بماند و ما بتوانیم از نیروی انسانی صیانت کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش تأکید کرد: باید همه مراتب و کارکنان رسته حقوقی درخصوص این موضوع، اطلاع‌رسانی کافی را به هر طریقی انجام دهند؛ البته این کافی نیست و حتماً باید توسط فرماندهان هم آگاه‌سازی انجام شود.

دریادار سیاری با بیان اینکه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی حائز اهمیت و در پیشگیری اثرگذار است، عنوان کرد: ارتقا سطح دانش حقوقی همه کارکنان نیروی انسانی به‌ویژه تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران بسیار مهم است و باید اطلاع‌رسانی و ارتقا سطح دانش همه کارکنان در دستور کار باشد.

وی یادآور شد: از زمان شکل‌گیری معاونت حقوقی در ارتش اقدامات فراوان و خوبی صورت گرفته است که جای تشکر دارد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش افزود: چاپ کتب حقوقی، گاهنامه‌های موضوعی، نشریات تخصصی، کلاس‌های تخصصی و آگاه‌سازی و ایجاد دفاتر حقوقی در منازل سازمانی از اقدامات مهم صورت گرفته در معاونت حقوقی ارتش است.

دریادار سیاری خاطرنشان کرد: تعامل و هماهنگی بین بخش حقوقی ارتش و سازمان قضائی نیروهای مسلح، تأثیرگذار بوده و توانسته بسیاری از مشکلات را حل کند.

آشنایی با اندیشه‌های حقوقی جدید برای صیانت از نیروی انسانی الزامی است

امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در پنجمین همایش روز رسته حقوق که در دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) برگزار شد، اظهار کرد: سالم‌سازی، پیشگیری و پاک‌سازی محیط‌های مختلف بشری از اهداف پیامبران و اولیای الهی بوده است که برای آن چاره‌اندیشی کرده‌اند و در قرآن اشارات فراوانی به آن شده است.

وی افزود: مهمترین رویکرد نگاه‌های دینی و الهی، کاهش وابستگی بشر به مافیا در سیر و سلوک الهی است که می‌تواند راهکاری برای جامعه امروزی قلمداد شود؛ از طرفی در جوامع امروزی شاهد این هستیم که تخلفات جرایم در بسترهای زیستی، فرهنگی و اجتماعی رخ داده که با ارزیابی درست از وضعیت اجتماعی می‌توان جرم و موارد کیفری را کاهش داد یا به حداقل ممکن رساند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: نیروهای مسلح به‌ویژه بسترهای حقوقی و قضائی در ارتش جمهوری اسلامی می‌توانند با آگاهی‌بخشی به نیروهای نظامی بالاخص در حوزه‌های اقتصادی، جرایم انسانی را کاهش دهند.

سرتیپ صباحی‌فرد تأکید کرد: آشنایی با دانش و اندیشه‌های حقوقی جدید به همراه ارائه آموزش‌های لازم در بسترهای کاری و اجرایی می‌تواند در حفظ تجهیزات، تقویت قوا و کاهش آسیب‌ها به‌ویژه در حوزه نیروی انسانی، مفید باشد.

کد خبر 671001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.