مشورت زوج‌ها با یکدیگر در زندگی مشترک موجب احترام و محبت می‌شود

دکترای روانشناسی و مشاور خانواده گفت: مشورت کردن زوج‌ها با یکدیگر موجب افزایش توان عقلی آن‌ها خواهد شد، این مهم باعث می‌شود، زوج‌ها در زندگی مشترک با مشورت‌ کردن آسیب‌ کمتری ببینند، همچنین مشورت کردن باعث احترام و محبت بیشتر بین زوج‌ها می‌شود.

سیدعلی کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت مشورت زوج‌ها با یکدیگر در زندگی‌مشترک اظهار کرد: مشورت زوج‌ها با یکدیگر نشان‌دهنده زندگی مشترک مطلوب است، در دین اسلام به امر مشورت کردن توصیه بسیاری شده است، همچنین پیامبر اکرم (ص) در حدیثی می‌فرماید «هیچ‌کس هرگز با مشورت، بدبخت و با استبداد رأی خوشبخت نشده است.»

وی با بیان اینکه نیاز است افراد در زندگی اجتماعی و زوج‌ها در زندگی مشترک از مشورت کردن با یکدیگر بهره‌مند شوند، افزود: در حال حاضر بسیاری از زنان تحصیل‌کرده هستند و با حضور در بطن جامعه روابط اجتماعی را تجربه می‌کنند، بنابراین انتظار می‌رود که زوج‌ها در برخورد با مسائل روزمره زندگی با یکدیگر مشورت داشته باشند.

این دکترای روانشناسی و مشاور خانواده با اشاره به فایده‌های مشورت کردن زوج‌ها در زندگی مشترک تصریح کرد: مشورت کردن زوج‌ها با یکدیگرموجب افزایش توان عقلی آن‌ها خواهد شد که این مهم باعث می‌شود، در زندگی مشترک آسیب کمتری ببینند، مشورت کردن باعث احترام و محبت بیشتر بین زوج‌ها می‌شود و از خودخواهی و خودرایی در زندگی مشترک جلوگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم و همدلی بیشتر بین زوج‌ها نیز با مشورت کردن ایجاد خواهد شد، از این‌رو با اعتماد بیشتری که بین آنها فراهم می‌شود، می‌توانند تصمیم‌های بهتری برای زندگی مشترک بگیرند.

کلاهدوزان با تاکید بر اینکه نگاه افراد به یک موضوع از زاویه‌های متفاوتی صورت می‌گیرد، گفت: مشورت کردن زوج‌ها با یکدیگر باعث می‌شود که آن‌ها از زاویه‌های متفاوتی به یک موضوع نگاه کنند، همچنین لازم است زوج‌ها در نگریستن به مسائل روزمره زندگی کلی‌نگر و جزئی‌نگر باشند.

وی تصریح کرد: ضروری است زوج‌ها به مسائل وسیع و عمیق نگاه کنند، این اتفاق باعث می‌شود خطای تصمیم‌گیری آن‌ها در برخورد با معضلات زندگی به مراتب کاهش پیدا کند و در مسیر صحیح‌تری گام بردارند.

این دکترای روانشناسی و مشاور خانواده اعتماد زوج‌ها به یکدیگر برای مشورت کردن را از موارد مهم زندگی زناشویی دانست و افزود: یکی از اصول اساسی که همسران در زندگی زناشویی برای مشورت کردن باید به آن پایبند باشند، بازگو نکردن صحبت‌ها و اتفاقات است، از این‌رو اعتماد متقابل زوج‌ها به یکدیگر، یکی از مهم‌ترین پایه‌های مشورت آنها است.

وی با تاکید بر اینکه اگر زوج‌ها نتوانند رازدار یکدیگر باشند، باعث آسیب‌های بیشتری به یکدیگر می‌شوند، گفت: نداشتن صبر و رازداری زوج‌ها موجب می‌شود که مشورت آن‌ها در مرحله‌های بعدی زندگی به مراتب کم‌رنگ‌تر شود، تا جایی که برخی زوج‌ها به این نتیجه می‌رسند که مشورت نکردن آنها با یکدیگر آسیب کمتری در زندگی مشترک خواهد داشت.

کد خبر 670988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.