بازگشت زائران سرزمین وحی به کشور طی ۲۰ روز

مراسم حج سال جاری با مشرف شدن ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی از اوایل خردادماه آغاز شد و با به پایان رسیدن این مراسم، اولین پرواز به منظور انتقال زائران به ایران سحرگاه امروز _دوشنبه، دوازدهم تیرماه_ شهر مدینه را ترک کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عملیات اعزام زائران به سفر معنوی زیارت خانه خدا، سوم خردادماه از ۲۱ فرودگاه بین‌المللی آغاز شد و تا یکم تیرماه ادامه داشت. در این بازه زمانی، ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر در امنیت کامل به سرزمین وحی اعزام شدند و شاهد افزایش ۹۵ درصدی زائران در سال جاری نسبت به سال گذشته بودیم.

بازگشت زائران در طول ۲۰ روز به ایران

نخستین گروه از زائران ایرانی سحرگاه امروز _دوشنبه، دوازدهم تیرماه_ شهر مدینه را به مقصد ایران ترک کردند که از زائران شهرهای ساری و یزد بودند.

عملیات انتقال حجاج ایرانی به کشور از دو فرودگاه جده و مدینه و با پروازهای ایرانی انجام می‌شود. نخستین پرواز از فرودگاه جده نیز روز سیزدهم تیرماه خواهد بود.

روزانه حدود ۹ پرواز به سمت شهرهای مختلف ایران انجام خواهد شد و آخرین پرواز بازگشت زائران ایرانی، سوم مردادماه است و زائران ایرانی در طول ۲۰ روز به ایران منتقل خواهند شد.

در حج سال جاری حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار زائر خارجی حضور داشتند که از این میان، حدود ۸۷ هزار و ۵۴۱ نفر، ایرانی بودند و در دو گروه مدینه اول و مدینه بعد به زیارت مسجدالنبی و ائمه بقیع مشرف شدند و پس از انجام اعمال و مناسک حج به ایران بازخواهند گشت.

۶۰ حاجی ایرانی بستری در مکه / انتقال حجاج بدحال به کشور با ۳ پرواز اول

سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر، ضمن اعلام رضایت از وضعیت سلامت حجاج ایرانی اظهار کرد: با وجود دمای بالای عرفات و منا، تعداد بیمارانی که به خاطر گرما دچار مشکل شده بودند، نسبت به پیش‌بینی‌ها کمتر بود.

وی با اشاره به تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های ایران و عربستان تا روز شنبه، دهم تیرماه، افزود: تا روز شنبه، ۴۰ نفر از بیماران در بیمارستان هلال‌احمر در مکه بستری بودند و ۲۰ نفر نیز در بیمارستان سعودی تحت درمان قرار دارند که از این تعداد چهار نفر شرایط مناسبی ندارند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از تدابیر در نظر گرفته شده برای اعزام بیماران بد حال به ایران خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، در سه پرواز اول بازگشت به ایران حدود ۵۰ نفر که نیاز است روند درمانی آنها در ایران پیگیری شود، به کشور اعزام خواهند شد.

کد خبر 670986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.