۶۲ نقطه خراسان‌جنوبی، میزبان شهدای گمنام

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی گفت: در ۶۲ نقطه استان خراسان جنوبی میزبان شهدای گمنام هستیم که ۴۲ یادمان تکمیل و سایر یادمان‌ها در حال ساخت است؛ در بخش ساخت یادمان‌های شهدای گمنام نیز اعتبار خوبی مصوب شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع‌پرس، سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی اظهار کرد: نشست تخصصی منطقه‌ای «تأملی بر مباحث ساخت و پرداخت در خاطره‌نویسی» امروز_ دوشنبه دوازدهم تیرماه_ با حضور ۶۵ نفر از نویسندگان حوزه دفاع مقدس خراسان‌جنوبی برگزار شد و نویسندگان مابقی مناطق کشور هم به صورت وبینار این نشست را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه در زمینه تدوین، تألیف و چاپ کتب دفاع مقدس اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است، افزود: در سطح استان ۱۵۲ نویسنده دفاع مقدس در بانک اطلاعاتی‌مان ثبت کرده‌ایم و از قلم این افراد بهره می‌بریم و سال به سال بر این تعداد افزوده می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه در این بخش گام بزرگی به برکت کنگره ۲ هزار شهید استان در سال ۹۷ برداشته شد، گفت: در سال ۹۸ تنها دو عنوان کتاب، سال ۹۹ نیز ۲۷ عنوان کتاب، سال ۱۴۰۰ نیز ۵۸ عنوان و در سال ۱۴۰۱ نیز ۶۳ عنوان کتاب دفاع مقدس در استان تألیف و به چاپ رسیده است.

سرهنگ فلاحی تصریح کرد: از مجموع کتاب‌های تولید شده در سال ۱۴۰۰، ۳۴ عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان بوده که در این زمینه حائز کسب رتبه نخست در سطح کشور شدیم همچنین طی سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ دو عنوان کتاب «به عشق امام» و «پرستار فاو» به عنوان کتاب‌های برتر کشوری انتخاب شدند.

وی ادامه داد: در کنار کتاب‌های مکتوب کتاب‌های صوتی نیز دنبال می‌شود که در سال ۹۸ دو مورد، در سال ۹۹ نیز ۱۱ عنوان کتاب، در سال ۱۴۰۰ نیز ۲۰ عنوان و در سال ۱۴۰۱ نیز ۲۴ عنوان کتاب به چاپ رسیده است همچنین به بخش ترجمه کتاب نیز غفلت نکردیم و از سال ۹۹ تا ۱۴۰۱ در مجموع شش عنوان کتاب به زبان انگلیسی و عربی به چاپ رسانده‌ایم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با اشاره به حوزه شعر دفاع مقدس افزود: در حوزه شعر دفاع مقدس نیز ۱۵۰ نفر شاعر در بانک اطلاعتی ثبت کرده‌ایم و در جشنواره‌های مختلف به‌ویژه شعر دفاع مقدس از آثار این شعرا بهره‌مند می‌شویم.

سرهنگ فلاحی از برگزاری جشنواره‌های متعدد در استان خبر داد و گفت: در راستای برگزاری جشنواره شعر دفاع مقدس سال ۹۹ در مجموع ۶۶ اثر، سال ۱۴۰۰، ۵۶ اثر و سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۴۴ اثر و در چارچوب جشنواره ادبی «یوسف» نیز سال ۹۹ بالغ بر ۳۰ اثر و سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ هر سال ۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی گفت: با مشارکت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی و همکاری حوزه هنری استان طی سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ زندگینامه و وصیت‌نامه حدود ۴۰ نفر از شهدای استان به زبان عربی تهیه و در سوریه رونمایی شد و مورد استقبال بسیار خوبی قرار گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم اقدامات خوبی در بخش نشر و گسترش آثار دفاع مقدس اتفاق بیفتد و تأکید ما نیز بر جمع‌آوری آثار که مهم‌ترین بخش آن انجام مصاحبه با رزمندگان است، افزود: از مجموع ۲۸ هزار و ۹۸۰ رزمنده دفاع مقدس شاید با حدود ۶ هزار رزمنده توانستیم مصاحبه انجام دهیم و انجام کارهای باقی‌مانده، یک کار بزرگ و حرکت استانی را می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان نیز به جای خوبی رسیده و اعتبار خوبی برای این مرکز اخذ شده است، به‌طوری که ۸۰ میلیارد تومان در سفر اول رئیس‌جمهور به استان مصوب شد و هم‌اکنون این مرکز در مساحت ۶ هزار متر مربع در حال فعالیت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه در ۶۲ نقطه استان میزبان شهدای گمنام هستیم که ۴۲ یادمان تکمیل و سایر یادمان‌ها در حال ساخت است، متذکر شد: در بخش یادمان‌های شهدای گمنام نیز اعتبار خوبی در سفر رئیس‌جمهور حدود ۲۰ میلیارد تومان، همچنین هفت میلیارد تومان از سرفصل نفت برای ساخت این یادمان‌ها مصوب شد.

کد خبر 670975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.