شورای شهر یزد ۳۵۳ مصوبه را اجرا کرده است

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به روندهای نظارت بر عملکرد بخش‌های مختلف شهرداری یزد گفت: شورای اسلامی شهر یزد در دوره ششم، ۳۵۳ مصوبه داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی نیکونژاد امروز _دوشنبه دوازدهم تیرماه_ در نشست خبری رؤسای کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر یزد با خبرنگاران اظهار کرد: پس از انتخاب شهردار که اولویت اصلی شورا است، تصویب بودجه در دستور کار شورا قرار می‌گیرد و سومین اولویت و اقدام نظارت بر عملکرد شهرداری است.

وی افزود: هر عضو شورا وظیفه و مسئولیت نظارت بر بخشی از شهرداری را برعهده دارد، اما کمیسیون مستقلی نیز در این زمینه در نظر گرفته شده است و در حال حاضر اعضای کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد، همه رؤسای دیگر کمیسیون‌های شورا نیز هستند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه سه رویکرد در فعالیت این کمیسیون در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: نظارت به صورت میدانی، دعوت از رؤسای سازمان‌ها به داخل کمیسیون و سوال از آنها و پیگیری مصوبات شورا، سه رویکرد این کمیسیون مستقل است.

نیکونژاد با بیان اینکه شورای اسلامی شهر یزد در این دوره تاکنون ۳۵۳ مصوبه انجام داده است، اضافه کرد: نسبت به دعوت از مدیران کل استان در صحن شورا اقدام و موضوعات فرادستگاهی در این جلسات پیگیری می‌شود.

وی از برگزاری چهار جلسه شورای اسلامی شهر یزد در سطح کلان خبر داد و گفت: در این جلسات مدیران دستگاه‌های مختلف مرتبط با موضوعات جلسه دعوت شدند و مصوباتی با دستور استاندار یزد برای پیشرفت امور شهر انجام شد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد افزود: کمیسیون نظارت در حوزه فعالیتش چارچوب خاصی ندارد و برخلاف سایر کمیسیون‌ها که در موضوع خاص و مشخصی فعالیت دارند، در تمام حوزه‌ها به فعالیت و نظارت می‌پردازد.

کد خبر 670962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.