خواهرخواندگی یزد با شهرهای ایرانی انجام می‌شود

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه خواهرخواندگی‌ها تنها مربوط به حوزه بین‌الملل نیست، گفت: زمینه خواهرخواندگی یزد با شهرهای ایرانی فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بی‌بی‌فاطمه حقیرالسادات امروز _دوشنبه دوازدهم تیرماه_ در نشست خبری رؤسای کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: یکی از اقداماتی که امروزه در راستای توسعه ارتباطات شهرها استفاده می‌شود، موضوع خواهرخوانده‌ها است.

وی افزود: خواهرخواندگی شهرها علاوه بر اینکه زمینه ارتباط و تعامل فرهنگی یا اجتماعی را به وجود می‌آورد در حوزه‌های اقتصادی و علمی نیز تأثیرگذاری خوبی دارد.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: از سال ۸۶ که نخستین پیمان خواهرخواندگی میان یزد و یاسبرین ثبت شد تاکنون، اقدامات زیادی برای تثبیت این موضوع انجام شده و در حال حاضر یزد با هفت شهر خواهرخوانده است.

حقیرالسادات اضافه کرد: پس از خواهرخواندگی یزد با یاسبرین، دانشگاه یزد همکاری‌های علمی خود را با تمام دانشگاه‌های کشور مجارستان آغاز کرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر شهرهایی که با یزد خواهرخوانده هستند، شهرهایی نیز در لیست بررسی و تکمیل پرونده هستند تا بتوانیم پیمان خواهرخواندگی را با آنها منعقد کنیم، هرکدام از این خواهرخوانده‌ها می‌توانند در حوزه‌های مختلف برای شهر یزد تأثیرگذار باشند و زمینه بهبود شرایط استان یزد را فراهم کند.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه خواهرخواندگی‌های داخلی در دستور کار شهر یزد قرار گرفته است، گفت: معرفی توانمندی‌های یزد از جمله صنایع‌دستی به جهان از اقداماتی است که در این حوزه انجام می‌شود.

کد خبر 670960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.