مطالبات بانوان بخش شیدا پیگیری می‌شود

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: مقرر شد درخواست احداث سالن اجتماعات فرهنگی برای بانوان در بخش شیدا با عنوان مشاهیر و مفاخر بزرگ این بخش و لیست متقاضیان دریافت وام مشاغل خانگی و مطالبات بانوان در حوزه ورزش از طریق دفتر امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال‌وبختیاری پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _ دوشنبه دوازدهم تیرماه _ در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بانوان بخش شیدا با اشاره به جایگاه مشاهیر و مفاخر در شهرستان‌ها اظهار کرد: احداث سالن‌های اجتماعات و فرهنگی به نام بزرگان شهر و روستا در راستای معرفی مفاخر، مشاهیر و آثار ارزشمند تاریخی و طبیعی استان از اقدامات ماندگار و بارز است.

وی افزود: یکی از مؤلفه‌های مهم نقش علما، مشاهیر و فرهیختگان است که باید به درستی احیا، معرفی و آثارشان بازشناسی شود و در اختیار نسل جدید قرار گیرد، چراکه مفاخر و مشاهیر فرهنگی و مذهبی هویت منطقه هستند و هر اقدامی که در حوزه فرهنگ و مذهب انجام شود به نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و توجه به سرمایه‌های معنوی که برگرفته از فرهنگ بومی و اصیل فومن است، می‌تواند تأثیر بسزایی در توسعه فرهنگ شهر داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با تاکید بر مصوبات این جلسه، خاطرنشان کرد: مقرر شد درخواست احداث سالن اجتماعات فرهنگی جهت بانوان در بخش شیدا با عنوان مشاهیر و مفاخر بزرگ این بخش و لیست متقاضیان دریافت وام مشاغل خانگی و مطالبات بانوان در حوزه ورزش از طریق دفتر امور بانوان و خانواده استانداری پیگیری و رفع شود.

بخش شیدا ساختمان بخشداری و سایر ادارات را ندارد

در ادامه محمود بهارلویی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بانوان بخش شیدا، تاکید کرد: این جلسه با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تشکیل شده است و نقش زنان در کانون خانواده به عنوان قلب خانه بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۵۰ درصد مردم از جامعه خواهران هستند، اگر به فکر سلامت روحی و روانی آنها نباشیم تمام جامعه دچار خدشه می‌شود و کانون اصلی و هدایت جامعه آسیب می‌بیند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تاکید کرد: شهر یان‌چشمه سال ۱۳۴۲ تشکیل و از سال ۱۳۷۲ از استان اصفهان جدا و به چهارمحال و بختیاری الحاق شد، اما تاکنون به آن رسیدگی نشده است و تنها تابلوی شهر را یدک می‌کشد.

بهارلویی گفت: بخش شیدا با گذشت ۱۱ سال از اختصاص بخشداری، ساختمان بخشداری و سایر ادارات را ندارد؛ درخواست احداث پارک بانوان و اختصاص ادوات ورزشی و تجهیز استراحتگاه مسیر پیاده‌روی بانوان از سمت شهر یان‌چشمه به روستای حیدری از مطالبات مردم بخش شیدا است.

کد خبر 670956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.