تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی در برنامه چهارم توسعه شهر تهران لحاظ شده است

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: در احکام ۶۷ برنامه چهارم توسعه وظایفی برای تجهیز و تعمیر ایستگاه‌های آتش‌نشانی در نظر گرفته شده است که بر اساس گزارشی که از سوی این سازمان ارائه شد، اقدامات خوبی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سوده نجفی در هشتادمین جلسه کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران که در محل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای آغاز به کار شورای ششم به دلیل اهمیت این سازمان چندین بار از سازمان آتش‌نشانی بازدید داشتم و در جریان نقاط ضعف و قوت این سازمان هستم.

وی افزود: سازمان آتش‌نشانی به دلیل مأموریت و وظایفی که دارد یک سازمان شبه‌نظامی است و ساختار نظام‌مند دارد و به همین دلیل با تمام سازمان‌های شهرداری متفاوت است.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم برای شورای اسلامی شهر تهران برنامه چهارم توسعه است که توسط شهرداری تدوین و به شورا ارائه شده است. انتظارمان از سازمان‌ها، مناطق و معاونت‌های شهرداری تهران عمل به تکالیف مقرر شده در این برنامه است.

نجفی ادامه داد: در احکام ۶۷ این برنامه وظایفی برای تجهیز و تعمیر ایستگاه‌های آتش‌نشانی در نظر گرفته شده است که بر اساس گزارشی که امروز از سوی این سازمان ارائه شد اقدامات خوبی انجام شده است و می‌توان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی را جزو معدود سازمان‌هایی دانست که در عمل به تکالیف خود در برنامه چهارم توسعه، عملکرد مثبتی تا به امروز داشته است.

وی با اشاره ضرورت هوشمندسازی سازمان آتش‌نشانی تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی سازمان آتش‌نشانی در بحث فناوری اطلاعات در حوزه عملیاتی و پیشگیری، سامانه‌های ارتباط با مردم است با این وجود سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران در این زمینه همکاری لازم را نداشته است.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: یکی از تأکیدهای شورای ششم موضوع هوشمندسازی است، در این زمینه سازمان فناوری اطلاعات (فاوا) نقش محوری به عنوان مجری این طرح دارد، اما امروز به هر سازمان، منطقه و معاونت شهرداری تهران که مراجعه می‌کنیم به عملکرد سازمان فاوا انتقاد دارند و عنوان می‌کنند که بعضی از مشکلاتمان به دلیل همراهی نکردن این سازمان است.

نجفی گفت: خودروهای سازمان آتش‌نشانی نیز همچون سایر خودروهای امدادی همچون آمبولانس در امدادرسانی مهم هستند، حتی بعضی مواقع اهمیت بیشتری نسبت به سایر خودروهای امدادی دارد و باید معافیت‌های گمرکی برای این خودروها در نظر گرفته شود.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ساختمان‌های ناایمن سطح شهر تهران اظهار کرد: در میان ساختمان‌های ناایمن موجود در شهر تهران، ساختمان‌هایی که مربوط به مراکز درمانی است برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از سازمان آتش‌نشانی درخواست می‌کنم نسبت به رعایت استانداردهای ایمنی لازم در این ساختمان‌ها، سختگیری بیشتری داشته باشد، چراکه مراکز درمانی در زمان وقوع حادثه احتمالی، مرکزی برای درمان است و نباید خود دچار بحران شود.

کد خبر 670947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.