ساماندهی بیش از ۴۰ هزار مترمربع فضای سبز طبیعی و گلخانه‌ای در پایانه‌های اصفهان

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان گفت: این سازمان بیش از ۴۰ هزار مترمربع فضای سبز طبیعی و ۸۵۰ مترمربع فضای گلخانه‌ای کوچک (پاسیو) را ساماندهی کرده است.

ابوالفضل توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر اهمیت حفظ و نگهداری درختان و فضای سبز شهری اظهار کرد: سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان در راستای ایجاد نشاط اجتماعی به حفظ فضای سبز شهری سالم برای مسافران اهمیت زیادی می‌دهد.

وی افزود: در همین راستا ساماندهی فضای سبز شامل، آبیاری، هرس، حذف علف هرز و مبارزه با آفات و بیماری‌ها برای کاشت گل‌های فصلی و دائمی، گل‌های آپارتمانی، گیاهان پوششی، درخت و درختچه و نگهداری فضای سبز توسط واحد فضای سبز سازمان اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان تصریح کرد: این سازمان بیش از ۴۰ هزار متر مربع فضای سبز طبیعی و ۸۵۰ متر مربع گلخانه کوچک (پاسیو) تزئینی دارد که تاکنون کاشت ۳ هزار مترمربع گل، ۲۰ هزار مترمربع چمن و ۵۵۰۰ درخت و درختچه توسط سازمان پایانه‌های مسافربری اصفهان انجام شده است.

وی اضافه کرد: در سه ماه نخست سال همزمان با سایر مناطق و طبق برنامه اعلامی از طرف سازمان پارک‌ها و فضای سبز برای مبارزه با آفات و بیماری‌ها دو مرحله سم‌پاشی عمومی شبانه و چندین نوبت سمپاشی موردی در سطح پایانه‌ها با حدود ۵۰ هزار لیتر محلول سم، صورت گرفته است.

توکلی با اشاره به اینکه بیشترین فضای سبز مربوط به پایانه‌های مسافربری کاوه، صفه و جی است، گفت: پایانه کاوه با دارا بودن هشت گلخانه کوچک (پاسیو) که شامل پاسیو، کاکتوس با بیش از ۵۰ نوع، انواع آگاو، ساکولنت و کاکتوس، پاسیوی گل‌های آپارتمانی و پاسیوی درختان موز می‌شود که از نظر بصری زیبایی خاصی به پایانه داده است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در ایام نوروز ساماندهی و زیباسازی فضای سبز و گلخانه‌های کوچک (پاسیوهای) پایانه‌ها شامل تعویض چمن، گل و گیاه و ساماندهی فضای داخل و بیرون پاسیوها صورت گرفته است، تصریح کرد: برای ساماندهی و حفظ کیفیت و کمیت فضای سبز در سه ماه نخست امسال حدود ۱۲ هزار گلدان گل فصل و دائم در سطح فضای سبز پایانه‌ها کاشته شد که از این تعداد گل حدود ۵۷۰۰ گلدان در گلخانه پایانه مسافربری جی با مساحتی حدود ۳۰۰ مترمربع و ۵۹۰۰ گلدان در سطح پایانه‌ها کاشته شده است.

توکلی با اشاره به طرح توسعه فضای سبز پایانه‌ها گفت: در حال حاضر طرح توسعه جدید نداریم و هدف نگهداری و استفاده از وضعیت موجود به‌نحو مطلوب است.

کد خبر 670942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.