درختان چنار قزوین سم‌پاشی و آفت‌زدایی شد

شهردار قزوین گفت: در چهارمین مرحله از عملیات سم‌پاشی فضای سبز، درختان چنار شهر قزوین به منظور کنترل شیوع آفت کنه سم‌پاشی شده است.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ادامه نصب نیوجرسی در محور مواصلاتی اسماعیل‌آباد واقع در ناحیه عظیمیه قزوین به منظور ایمن‌سازی جاده و جلوگیری از تصادفات در دستور کار است.

وی با اشاره به طرح بازدید از خطوط ۲۳ سازمان اتوبوسرانی با هدف پاسخگویی و رسیدگی به مشکلات شهروندان افزود: در این طرح شهروندان مشکلات خود را مطرح می‌کنند و پس از بررسی و پیگیری، اقدامات لازم برای رفع این معضلات انجام می‌شود.

شهردار قزوین از اجرای عملیات پاکسازی محلات در سطح منطقه دو قزوین خبر داد و خاطرنشان کرد: حمل و تخلیه نخاله در خیابان مدنی غربی با هدف زیبایی منظر شهر و رعایت بهداشت در سطح معابر در حال انجام است.

صباغی با بیان اینکه عملیات لکه‌گیری آسفالت و ترمیم ترانشه در معابر ناحیه اندیشه ادامه دارد، اضافه کرد: این اقدام با هدف رفت و آمد آسان خودروها و رفاه حال شهروندان در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی با بیان اینکه درختان چنار قزوین سم‌پاشی و آفت‌زدایی شده است، تاکید کرد: در چهارمین مرحله از عملیات سم‌پاشی فضای سبز، درختان چنار شهر قزوین به منظور کنترل شیوع آفت کنه سم‌پاشی شده است.

شهردار قزوین با تاکید بر اینکه آفت کنه طی سال‌های گذشته، ضعف و خزان زودرس درختان چنار را به همراه داشته است، ادامه داد: با تمهیدات انجام شده و برای نخستین‌بار طی چند سال اخیر، مبارزه شیمیایی با آفات فضای سبز از یک دوره به چهار دوره و برای نخستین‌بار مبارزه شیمیایی با انواع کرم از یک دوره به دو دوره افزایش داشته است.

صباغی گفت: با توجه به ایجاد پدیده ریزگردها و آلودگی هوا، دو دوره سم‌پاشی برای آفت کنه با سموم خانواده مکتین‌ها انجام شده است.

شهردار قزوین افزود: به منظور افزایش سطح فضای سبز و زیبایی منظر شهر، باغچه‌های حاشیه پیاده‌راه فرهنگی قزوین با کاشت گونه‌های گیاهی مناسب بازپیرایی شد.

صباغی افزود: بازپیرایی فضای سبز شهری جزو برنامه‌های مستمر سازمان برای بهبود کیفیت فضای سبز است که تحقق این مهم مستلزم تداوم همکاری و مشارکت شهروندان در نگهداری از فضاهای سبز است.

کد خبر 670904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.