آخرین وضعیت ساختمان‌های ناایمن پایتخت

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در خصوص آخرین وضعیت ساختمان‌های ناایمن پایتخت توضیحاتی ارائه داد.

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به بازرسی‌های متعدد از ساختمان‌های ناایمن و پیگیری این موضوع اظهار کرد: ساختمان‌های بحرانی و بسیار پرخطر پایتخت بیشتر در مناطق ۱۱، ۱۲ و ۲۰ قرار دارد.

وی درباره آمار ساختمان‌های ناایمن پایتخت، افزود: بازدیدهای بسیاری برای بررسی ایمنی در تمام زمینه‌ها از ساختمان‌های پایتخت انجام و در این راستا بیش از ۳۳ هزار ساختمان ناایمن با شرایط بحرانی، بسیار پرخطر، پرخطر و میان‌خطر و کم‌خطر شناسایی شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه موارد متعددی برای شناسایی ساختمان ناایمن مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: سن ساختمان، تعداد طبقات، کاربری و وسعت طبقات و تعداد افرادی که در ساختمان حضور دارند، ملاک تشخیص است.

وی با اشاره به کاهش آمار ساختمان‌های ناایمنی که در وضعیت بحرانی و پرخطر قرار داشتند، ادامه داد: ۱۲۹ ساختمان بحرانی و پرخطر در پایتخت وجود داشت و سال‌های سال شرایط ثابتی داشتند، در خردادماه سال گذشته در همکاری خوب سازمان قضائی با شهرداری و سازمان آتش‌نشانی تهران ۳۶ ساختمان اقدامات لازم برای ایمن‌سازی را انجام دادند و اکنون تعداد ساختمان‌های بحرانی و پرخطر به ۹۳ مورد رسیده است.

ملکی درباره برخورد جدی با متخلفان تصریح کرد: اگر صاحبان ساختمان‌های ناایمن اقدامات لازم را انجام ندهند، قوه قضائیه به موضوع ورود خواهد کرد و قطع انشعابات، قرار دادن نیوجرسی و پلمب کردن ساختمان از جمله اقداماتی است که دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص برخورد با صاحبان ساختمان‌های ناایمن انجام می‌دهند تا هرچه سریع‌تر به دنبال ایمن‌سازی ساختمان‌های پایتخت شاهد کاهش خطرات ناشی از این معضل باشیم.

کد خبر 670903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.