امشب رصد ماه کامل را از دست ندهید

ماه دوشنبه -دوازدهم تیر- به فاز کامل خواهد رسید و بیشتر طول شب قابل مشاهده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، چرخش ماهانه ماه به دور زمین، آن را در روز دوشنبه -دوازدهم تیرماه- به دورترین نقطه از خورشید، اوج خورشیدی، در فاصله ۱.۰۱۹۱ واحد نجومی از خورشید قرار خواهد داد. این پدیده تقریباً همزمان با فاز ماه کامل رخ می‌دهد. در لحظه اوج خورشیدی، زمین در فاصله ۱.۰۱۶۷ واحد نجومی از خورشید و ماه در فاصله ۱.۰۱۹۱ واحد نجومی از خورشید قرار خواهد گرفت. فاصله بین زمین و ماه نیز ۰.۰۰۲۴ واحد نجومی یا ۳۶۲ هزار کیلومتر است.

ماه کامل

ماه روز دوشنبه -دوازدهم تیر- به فاز کامل خواهد رسید و بیشتر طول شب قابل مشاهده است، حوالی غروب خورشید طلوع می‌کند و حوالی سحر نیز غروب می‌کند. ماه‌های کاملی که در طول سال رخ می‌دهد، گاهی با توجه به ماه‌ها و فصل‌هایی که در آن اتفاق می‌افتد، شناخته می‌شود، این کار در دهه‌های اخیر توسط کشاورزان ایالات متحده رایج شده است. ماه کامل دوازدهم تیرماه با عنوان "Buck Moon" شناخته می‌شود.

در شب‌های بعد، ماه هر روز حدود یک ساعت دیرتر طول می‌کند و طی چند روز فقط در آسمان قبل از سحر و اوایل صبح قابل مشاهده خواهد بود. زمانی که به ربع آخر می‌رسد، یک هفته پس از ماه کامل، در نیمه‌های شب طلوع می‌کند و حوالی ظهر نیز غروب می‌کند.

کد خبر 670895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.