بازرسی از ۴۸۷۴ دام زنده و ۴۷۵۱ لاشه در طرح نظارتی عید سعید قربان

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره‌کل دامپزشکی استان اصفهان از بازرسی ۴۸۷۴ دام زنده و ۴۷۵۱ لاشه دام در پی اجرای طرح نظارت بهداشتی بر عرضه و کشتار دام در روز عید سعید قربان خبر داد.

وحیدرضا خامسی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نتایج اجرای طرح نظارت بهداشتی بر عرضه و کشتار دام در روز عید سعید قربان اظهار کرد: از تعداد ۴۸۷۴ رأس دام زنده بازرسی شده در روز عید سعید قربان، ۴۲۴۹ رأس گوسفند، ۵۷۳ رأس بز، ۳۱ رأس گاو، یک رأس گاومیش و ۲۰ نفر شتر بوده است.

وی با بیان اینکه از ۴۷۵۱ رأس لاشه بازرسی شده، ۴۱۴۵ رأس گوسفند، ۵۵۷ رأس بز، ۳۱ رأس گاو، یک رأس گاومیش و ۱۷ نفر شتر بوده است، افزود: از تعداد لاشه‌های بازرسی شده، سه رأس مربوط به گوسفند ضبط و لاشه ۸۴ رأس گوسفند، لاشه ۱۵ رأس بز و لاشه دو رأس گاو، اصلاح شده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره‌کل دامپزشکی استان اصفهان تصریح کرد: به طور کلی ۴۹۰ کیلوگرم لاشه در پی اجرای این طرح ضبط شده که از این آمار، ۴۵۱ کیلوگرم مربوط به گوسفند، ۳۶ کیلوگرم مربوط به بز و سه کیلوگرم مربوط به گاو بوده است.

وی ادامه داد: از تعداد کبدهای ضبطی، ۵۲۰ مورد مربوط به گوسفند، ۷۷ مورد مربوط به بز، دو مورد مربوط به گاو و سه مورد مربوط به شتر و از تعداد کبدهای اصلاحی، ۳۹۸ مورد مربوط به گوسفند، ۹۴ مورد مربوط به بز، هفت مورد مربوط به گاو و سه مورد مربوط به شتر بوده است.

خامسی‌پور خاطرنشان کرد: در بازه زمانی مذکور، ۴۳ کلیه از گوسفند، دو کلیه از بز و یک کلیه از شتر، ۱۳۲۶ ریه از گوسفند، ۲۰۵ ریه از بز، ۱۲ ریه از گاو و دو ریه از شتر ضبط شده است.

بازرسی از ۴۸۷۴ دام زنده و ۴۷۵۱ لاشه دام در طرح نظارتی عید سعید قربان

کد خبر 670801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.