اجبار قانون کربن‌صفر در ساختمان‌های ماساچوست

بسیاری از ساختمان‌های بزرگ و اصلی ماساچوست آمریکا مشمول تحقق هدف صفر انتشار کربن تا سال ۲۰۳۵ شده است و مالکان آن‌ها باید تا زمان موعود تمام اقدامات لازم برای این منظور را اجرا کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تمام ساختمان‌های غیرمسکونی ماساچوست با بیش از ۲۵ هزار فوت مربع مساحت باید تا سال ۲۰۵۰ انتشار کربن را در خود به صفر برسانند و جالب این‌که بزرگ‌ترین سازه‌های این گروه موظف به تحقق هدف صفر انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۳۵ هستند. کمبریج در شمال شرق ماساچوست، اولین شهر ایالت و حتی آمریکا خواهد بود که پیش از زمان وعده داده شده، تولید گازهای گلخانه‌ای را در سازه‌های مهم شهر به صفر خواهد رساند و استانداردهایی نیز برای کاهش انتشار کربن در سایر ساختمان‌های شهر اعمال خواهد کرد.

از آن‌جا که انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از سازه‌های بزرگ شهری نقش مهمی در آلودگی و تغییرات اقلیمی ایفا می‌کند، مدیران ماساچوست وضع قانون ممنوعیت تولید کربن از سازه‌های مهم را به یک ضرورت تبدیل کرده و در نظر دارند ابتدا آن را در ساختمان‌های غیرمسکونی اجرا کنند و پس از تحقق هدف خود، به توسعه طرح در سایر ساختمان‌های ایالت، به‌ویژه سازه‌هایی که از این پس احداث خواهد شد، اجرا کنند.

اجبار قانون کربن‌صفر در ساختمان‌های ماساچوست

شهر کمبریج نیز به سهم خود استانداردهایی برای سازه‌های شهری توسعه ارائه داده است که به مالکان هر سازه (در این مرحله سازه‌های مهم و بزرگ شهر) امکان کاهش مصرف انرژی را می‌دهد و از این طریق انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از آن‌ها را به حداقل می‌رساند.

همچنین برنامه‌ریزان مریلند به‌تازگی از پیوستن خود به شهردارها و مدیرانی خبر داده‌اند که در حال توسعه استانداردهای جدید ساخت مسکن برای مبارزه با انتشار گازهای گلخانه‌ای هستند و مدعی شده‌اند که آن‌ها نیز قوانین ساخت‌وساز را تا سال ۲۰۲۴ به طور کامل تغییر خواهند داد به این امید که از طریق کاهش گازهای آلاینده در سراسر ایالت، اثرات جزایر گرمایی و احتمال وقوع حوادث ناشی از آن را به حداقل برسانند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر بیش از یک‌سوم انتشار گازهای گلخانه‌ای سراسر ایالات متحده آمریکا به بخش مسکن و خانه‌سازی مربوط می‌شود که در بعضی از شهرهای کشور نرخ تولید گازهای آلاینده در بخش مسکن به ۵۰ درصد یا سه‌چهارم کل انتشار آلاینده‌ها مربوط می‌شود.

کد خبر 670796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.