نمایش ۱۵۰ آیه کاربردی قرآن در تبلیغات شهری

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به ضرورت گفتمان‌سازی و فرهنگسازی مفاهیم قرآنی از ارائه ۱۵۰ آیه کاربردی و محوری با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی در شهرها خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان دارالقرآن‌الکریم حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: در دوران جدید فعالیت این سازمان ضمن حفظ و ادامه روند گذشته نسبت به فضای تدبر و تفسیر قرآن کریم، گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی مفاهیم پایه‌ای قرآن کریم و تولید محتوای قرآنی در راستای جهاد تبیین با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای شده و قرار است در گام‌های نخست ۱۵۰ آیه از آیات کاربردی و محوری قرآن کریم با استفاده از ظرفیت‌های موجود تبلیغاتی در صداوسیما، بیلبوردهای (تابلوها) تبلیغاتی و اماکن عمومی در معرض دید مردم قرار گیرد تا زمینه بیشتر انس و تدبر افراد با قرآن در جامعه فراهم شود.

وی افزود: در مراحل بعد این آیات کاربردی ویژه دانش آموزان، طلاب و سایر اقشار مختلف جامعه استخراج و در اختیار آنان قرار خواهد گرفت. همچنین قرار است در راستای برنامه موفق محفل، ویژه‌برنامه‌های رسانه‌ای دیگری با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید و نخبگان در زمینه فهم و تدبر در قرآن تولید و توسط صداوسیما و در فضای مجازی منتشر شود.

سامانه آموزش مجازی برای استفاده از مطالب اساتید تراز اول

تقی‌زاده اضافه کرد: با توجه به این که دسترسی به مطالب آموزشی اساتید تراز اول قرآن کریم در هر زمان و مکانی به راحتی وجود ندارد، سامانه آموزش مجازی این سازمان به راحتی می‌تواند این خلأ را برطرف کند و با بهره‌گیری از ظرفیت این اساتید در بستر فضای مجازی دوره‌ها و دروس مختلف علوم قرآنی را در اختیار تمام کاربران و علاقه‌مندان قرار دهد.

وی ادامه داد: در طول سال‌های گذشته فعالیت‌های اثرگذاری در زمینه‌های آموزش علوم روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، صوت و لحن، حفظ، سبک زندگی و تربیت معلم قرآن در کشور توسط سازمان دارالقرآن الکریم انجام شده و این سازمان دارای عقبه قوی و باسابقه است. مثلاً بیش از ۵۰۰ کارشناس و متخصص قرآنی در ادارات تبلیغات اسلامی و حدود هشت هزار تشکل قرآنی در سراسر کشور وجود دارد و سازمان برای انجام هرگونه همکاری و حرکت مشترک با ادارات و نهادهای موجود در کشور را دارد.

در پایان این نشست طرفین ضمن تاکید بر لزوم اجرایی شدن مفاد تفاهم‌نامه در آینده‌ای نزدیک بر تشکیل جلسات کارشناسی و عملیاتی شدن هرچه زودتر این تفاهم‌نامه تاکید کردند.

کد خبر 670792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.