راهکار جالب ناپل برای جلب توجهات به زباله‌های پارچه‌ای

ناپل ایتالیا در راستای برجسته‌سازی مشکل زباله‌های پارچه‌ای دورریز، ساختاری عظیم‌الجثه از لباس‌های دور ریخته‌شده در میدان اصلی شهر ایجاد کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز اقتصادی و فرهنگی جنوب ایتالیا، ناپل، در راستای ارائه تفسیری بصری از حجم زباله‌های پارچه‌ای دورریز در سطح شهر و کشور به ایجاد ساختاری غول‌پیکر از لباس‌های دور ریخته شده اقدام کرده است‌. این ساختار با هدف آگاه‌سازی در میدان مرکزی شهر ناپل مستقر شده است. ایتالیا یکی از خانه‌های مد و فشن در جهان است و به همین دلیل، معضل پارچه‌های دورریز در این شهر بسیار چشمگیر است. ‏

این پیکره زباله‌ای دعوتی آشکار از شهروندان و بازدیدکنندگان است تا به میدان اصلی ناپل به‌عنوان مکانی برای گفت‌وگوهای روزانه و محرکی برای تأمل و مشارکت در امر مدیریت زباله نگاه کنند. اندازه عظیم این ساختار نیز می‌تواند اهمیت معضل را نشان دهد. این اثر بازتابی از مضامین فرهنگی و اجتماعی امروزی هم‌چون ماهیت گذرای مواد و فرهنگ مصرف، همچنین برجسته‌کننده معضل جهانی انباشت زباله‌ها، ناپایداری مد و تغییر مداوم آن و خدشه‌دار شدن زیبایی در مواجهه با آلودگی است‌. این ابتکار مورد حمایت مدیریت شهری ناپل قرار دارد و به‌عنوان راهکاری برای تقویت پیوند بین نهادهای شهر و هنر معاصر تبلیغ می‌شود.

راهکار جالب ناپل برای جلب توجهات به زباله‌های پارچه‌ای

کد خبر 670789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.