تعطیلات رسمی در ایران و سایر کشورها چند روز است؟
تعطیلات رسمی در ایران

تعطیلات در هر کشور به عوامل گوناگونی نظیر فرهنگ، تاریخ، مذهب و نیازهای اقتصادی بستگی دارد. در مقایسه با برخی کشورهای توسعه‌یافته، تعطیلات در ایران کمتر و در مقایسه با برخی کشورهای در حال توسعه، تعطیلات بیشتر است.

در مورد تعطیلات در ایران، روزهای تعطیل رسمی در این کشور، شامل روزهای جمعه و روزهای عیدی مذهبی مانند عید فطر، عید قربان و عید نوروز است. همچنین، در برخی مناسبت‌های ملی همچون سالروز انقلاب اسلامی و روز جهانی کار، روزهای تعطیلی اعلام می‌شود. در کل، تعداد تعطیلات در ایران کمتر از برخی کشورهای توسعه‌یافته است، اما بیشتر از برخی کشورهای در حال توسعه.

در ایران، روزهای تعطیل مذهبی شامل عید فطر، عید قربان، عید نوروز، روز عاشورا، روز میلاد پیامبر اسلام (ص)، روز مبعث پیامبر اسلام (ص)، عید سعید غدیر خم، و روز مبعث حضرت علی (ع) می‌شوند.

تعطیلات ملی در ایران شامل روزهایی هستند که به مناسبت رویدادهای مهم ملی و تاریخی برگزار می‌شوند. برخی از تعطیلات ملی در ایران شامل سالروز انقلاب اسلامی، روز جهانی کار، روز ملی شدن صنعت نفت، روز ملی استقلال، روز ملی تجلیل از شهدا و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی می‌باشد.

کد خبر 670780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.