آغاز چالش‌ فناوری توسط ائتلاف شهرهای هوشمند کلرادو

گروه‌های خلاق و متخصص در ایالت کلرادو در آمریکا به‌زودی قادر خواهند بود طی یک چالش فناوری ایده‌ها و رویکردهای هوشمند خود را در یک محیط دنیای واقعی توسعه و مورد آزمایش قرار دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ائتلاف شهرهای هوشمند کلرادو ادعا کرده که در جست‌وجوی یافتن رویکردهایی تکنولوژیک برای حل مشکل شهروندان در چهار زمینه قابلیت دسترسی، مسکن مقرون‌به‌صرفه، خیابان‌های ایمن و امنیت عمومی است و برای این منظور چالش فناوری شهر هوشمند را راه‌اندازی کرده است که به افراد خلاق امکان توسعه و ارزیابی ایده‌های هوشمند خود را در زمینه طراحی شهری می‌دهد. در واقع تمام متخصصان، دانشجویان و افراد خلاق به توسعه و اشتراک ایده‌های خود تا چهارم آگوست ۲۰۲۳ دعوت شده‌اند و قرار است پس از بررسی ایده‌های آن‌ها، بهترین رویکردها برای سه اولویت نام‌برده پیاده شود به این امید که کیفیت زندگی شهروندان بهبود قابل‌توجهی را تجربه کند.

آغاز چالش‌ فناوری توسط ائتلاف شهرهای هوشمند کلرادو

نحوه برگزاری چالش فناوری توسط ائتلاف شهرهای هوشمند کلرادو

ارزیابی رویکردهای ارائه شده توسط افراد شرکت‌کننده در چالش کلرادو را ۹ مقام دولتی با همکاری یکدیگر انجام خواهند داد و در نهایت ایده‌هایی برای پیاده‌سازی انتخاب خواهد شد که بیشترین اثربخشی را در افزایش ایمنی خیابانی، توسعه مسکن مقرون‌به‌صرفه، بهبود قابلیت دسترسی و افزایش امنیت عمومی به دنبال داشته باشد و به بهبود قابل‌توجه کیفیت زندگی شهروندان کمک کند. در واقع داورهای این چالش به ارائه چهار حوزه نام‌برده خواهند پرداخت و شرکت‌کنندگان موظف هستند برای یک یا چند مورد ایده‌پردازی کنند که پس از بررسی ایده‌های مطرح شده، مهم‌ترین آن‌ها برای اجرا در شهر انتخاب خواهد شد. افراد داور طرح‌های ارائه شده را به طور گروهی و از جنبه‌های مختلف نظیر ارزش فنی، درک عمومی و سازگاری با سیستم‌های کنونی مورد بررسی قرار می‌دهند و سپس نظر نهایی خود را در مورد هریک بیان می‌کنند.

ایده‌هایی که گروه‌های مختلف ارائه می‌دهند باید به اندازه‌ای جامع باشد که تنها به حل مشکل یک منطقه منجر نشود و مدیران بتوانند آن‌ها را در جوامع مختلف مورد استفاده کنند. علاوه بر این، پیاده‌سازی آن‌ها باید مستلزم صرف کمترین هزینه باشد (حداکثر هزینه لازم برای پیاده‌سازی آن نباید از ۲۵ هزار دلار تجاوز کند)، با این حال بیشترین اثربخشی را در حل مشکل مربوطه به جا بگذارد.

کد خبر 670687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.