جانمایی پارکینگ‎‌های دوچرخه در سطح شهر قزوین

شهردار قزوین از جانمایی پارکینگ‌های دوچرخه در سطح شهر خبر داد و گفت: با رویکرد اولویت‌دهی به حمل‌ونقل عمومی انسان‌محور، کاهش ترافیک درون‌شهری و افزایش رفاه حال شهروندان، جانمایی و احداث پارکینگ‌های دوچرخه در سطح شهر در حال اجرا است.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح پیرایش فضای سبز و حفظ کیفیت بوستان‌ها و عملیات چمن‌زنی و حاشیه‌زنی در سطح بوستان‌های مناطق چهارگانه به صورت متناوب در برنامه شهرداری قزوین قرار دارد.

وی از نصب پارکینگ دوچرخه در سطح شهر قزوین خبر داد و افزود: با رویکرد اولویت‌دهی به حمل‌ونقل عمومی انسان‌محور، کاهش ترافیک درون‌شهری و افزایش رفاه حال شهروندان، ایجاد پارکینگ‌های دوچرخه در سطح شهر در حال اجرا است.

شهردار قزوین از لکه‌گیری، روکش و آسفالت بیش از هشت هزار مترمربع از معابر نواحی منفصل شهری منطقه یک شهرداری در سه ماهه نخست ابتدای سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: برای این سطح از بهسازی معابر ۸۸۰ تن آسفالت صرف شده است.

صباغی اضافه کرد: آسفالت و بهسازی معابر سطح شهر به‌ویژه در نواحی منفصل شهری به عنوان مطالبه بحق شهروندان بر اساس نیازسنجی‌های صورت گرفته، در اولویت فعالیت‌های منطقه یک قرار دارد.

وی ادامه داد: احداث نکردن زیرساخت‌های لازم در نواحی منفصل شهری باعث شده است که شهرداری نتواند نسبت به آسفالت بعضی معابر اقدام کند. اجرای عملیات لکه‌گیری آسفالت و اصلاح شیب در ناحیه آزادگان به منظور هدایت آب‌های سطحی به انجام رسید.

شهردار قزوین از به‌روزرسانی، افزایش ضریب نوری و کاهش مصرف انرژی سیستم روشنایی بوستان معلم خبر داد و تصریح کرد: در راستای تقویت روشنایی این بوستان، نوسازی ۴۹ عدد از سرچراغی‌ها و تعویض و جایگزینی لامپ‌های کم‌مصرف LED انجام شد.

صباغی با تاکید بر اینکه عملیات مرمت جداول و شیب کف نهر در ناحیه مینودر و کوثر در دستور کار است، تاکید کرد: اجرای عملیات زیرسازی و آسفالت معابر اصلی و فرعی در ناحیه مهدیه به منظور تردد آسان شهروندان و افزایش طول عمر آسفالت در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: عملیات خط‌کشی گذرگاه‌های عرضی عابر پیاده و رنگ‌آمیزی سرعتکاه‌های سطح شهر با هدف افزایش ضریب ایمنی، تسریع و تسهیل در تردد خودروها و عابران انجام شده است.

شهردار قزوین افزود: به منظور تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه در معابر اصلی و فرعی، عملیات ساخت و نصب پل آهنی در محله ناصرآباد توسط ناحیه دانش به انجام رسید.

کد خبر 670675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.