هدف اولیه اردوهای جهادی تربیت نیروی جوان مؤمن و انقلابی است

جانشین سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان گفت: نباید برای حضور جوانان بسیجی در اردوهای جهادی زمان را از دست دهیم و می‌توان خدمت کردن به دیگران را در مصداق‌های کوچک به نوجوانان آموخت تا جهاد را بیاموزند که هدف اولیه اردوهای جهادی تربیت نیروی جوان مؤمن و انقلابی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مرتضی عمومهدی امروز _شنبه دهم تیرماه_ در جمع جهادگران بسیجی اظهار کرد: پیش از شروع هر نوع کار جهادی باید به خودسازی توجه کنیم، شخصی که به اردوی جهادی می‌رود از امکانات زندگی شخصی خود می‌گذرد و در جایی که امکانات ندارد زندگی می‌کند و این موضوع زمینه خودسازی را برای جوانان فراهم می‌کند تا در سختی‌های آینده آمادگی لازم را داشته باشند.

وی افزود: در اردوهای جهادی کادرسازی اتفاق می‌افتد و جوانان با شرایط سخت مواجه می‌شوند تا در برابر سختی‌های زندگی مقاوم باشند و چنین اتفاقی در زندگی معمولی رقم نمی‌خورد و زمینه آن به وسیله اردوهای جهادی فراهم می‌شود.

جانشین سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: مناطقی که اردوهای جهادی در آن برگزار می‌شود محروم بوده و خدمات معمولی در آنها وجود ندارد و هنوز برخی از روستاها در استان اصفهان آب ندارد و در سال گذشته فعالان اردوهای جهادی آبرسانی به این روستاها را انجام دادند.

عمومهدی اضافه کرد: البته به همت نیروهای جهادی، بسیج و جهاد سازندگی به تعدادی از روستاها آبرسانی انجام شده است اما همچنان در حدود ۱۵۰ روستا در استان اصفهان آب شرب در اختیار نداشتند. در نهایت با همت فعالان اردوهای جهادی آبرسانی به این روستاها انجام شد که امید به انقلاب اسلامی در دل‌های روستاییان ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: ما وظیفه داریم در اردوهای جهادی به مردم روستاها آموزش نیز داده شود و آنها را به نحوی تربیت کنیم که فرهنگ خودباوری و ما می‌توانیم در آنها به وجود آمده و بتوانند مشکلات خود را حل کنند.

جانشین سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: امسال برنامه‌ای با عنوان آماده باش فرهنگی تربیتی شماره ۲ در تابستان ۱۴۰۲ کلید خورده که از ۳۱ خردادماه با حدود تعداد زیادی از پایگاه‌های بسیج استان در حال انجام است. برنامه‌های فرهنگی، هنری، علمی و تربیتی در قالب این طرح در حال انجام است. در این برنامه می‌توان جوانان و نوجوانان را با فرهنگ اردوهای جهادی آشنا کرد. همچنین می‌توان فرهنگ خدمت به اطرافیان را نیز در این برنامه‌ها به افراد آموزش داد.

سردار عمو مهدی اضافه کرد: نباید برای حضور جوانان بسیجی در اردوهای جهادی زمان را از دست دهیم و می‌توان خدمت کردن به دیگران را در مصداق‌های کوچک به نوجوانان آموخت تا جهاد را بیاموزند. هدف اولیه اردوهای جهادی تربیت نیروی جوان مؤمن و انقلابی است.

وی تصریح کرد: جهاد تبیین، جهاد خدمت رسانی و جهاد امیدآفرینی از جمله مواردی است که اقدامات لازم برای فرهنگ سازی آن را بر عهده داریم.

کد خبر 670658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.