افزایش ۴۹۰ هزار نفری بیمه‌شدگان رایگان استان با مصوبه جدید دولت

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: در حال حاضر در استان اصفهان بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بیمه شده تحت پوشش سازمان بیمه سلامت وجود دارد که با مصوبه جدید دولت حدود ۴۹۰ هزار نفر که در دهک‌های چهار و پنج هستند، مشمول بیمه رایگان می‌شوند.

محمدحسین صفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اضافه شدن دو دهک دیگر به جمعیت بیمه سلامت رایگان در کشور، اظهار کرد: در دو سال گذشته سه دهک نخست درآمدی مشمول بیمه رایگان شدند. سازمان بیمه سلامت ایران در راستای تسهیل و تأمین پوشش بیمه همگانی پیشنهاد داد که دهک‌های بیشتری مشمول بیمه رایگان شوند که بر این اساس طی مصوبه‌ای که به تازگی توسط هیئت وزیران به تصویب رسید، دو دهک به مجموع دهک‌های قبلی اضافه شد تا به این صورت از این به بعد پنج دهک نخست درآمدی تحت پوشش بیمه رایگان قرار گیرند.

وی افزود: بر این اساس افراد گروه دهک چهار و پنج به جمعیت بیمه رایگان کشور اضافه شدند. پیش از این لازم بود دهک درآمدی چهار ۱۰ درصد مبلغ حق بیمه سالانه و دهک درآمدی پنجم نیز ۲۰ درصد از حق بیمه یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۰۰ تومانی مصوب برای سال جاری را پرداخت می‌کردند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با بیان اینکه میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه دهک‌های شش تا ۹ نیز کاهش یافت. افزود: از این پس میزان پرداختی دهک ششم از ۳۰ درصد به ۲۰ درصد، پرداختی دهک هفتم از ۴۰ درصد به ۳۰ درصد و پرداختی دهک هشتم از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد و پرداختی دهک نهم از ۸۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش یافت. میزان پرداختی حق بیمه دهک دهم نیز بدون تغییر باقی مانده است.

وی ادامه داد: افرادی که جزو دهک چهار و پنج در بانک اطلاعاتی سازمان بیمه سلامت قرار دارند، به‌صورت خودکار در سیستم به بیمه رایگان تبدیل می‌شوند و سپس به‌صورت پیامکی این موضوع به آن‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

صفاری تصریح کرد: افراد فاقد بیمه درمان می‌توانند از طریق دفاتر پیشخوان دولت یا از طریق سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت به نشانی bimehsalamatiranian.ir ، برای بیمه شدن اقدام کنند. زمانی که فردی اقدام به ثبت‌نام در سامانه شهروندی کند، روند ارزیابی وسع هم به شکل خودکار ظرف کمتر از یک روز برایش انجام می‌شود؛ البته ۹۵ درصد افراد به دلیل این‌که یک‌سری سوابق در سامانه‌های ما دارند، دهک‌شان هم مشخص شده است و افرادی هم که هیچ سابقه‌ای نداشته باشند، به سرعت تعیین دهک می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان اصفهان بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بیمه شده تحت پوشش سازمان بیمه سلامت داریم که با مصوبه جدید دولت حدود ۴۹۰ هزار نفر که در دهک‌های چهار و پنج هستند، مشمول بیمه رایگان می‌شوند.

کد خبر 670653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.