خبرهای خوب برای مردم اصفهان / اجرای ۴۱۵ برنامه در دهه ولایت

شهردار اصفهان با بیان اینکه در دهه ولایت شهر اصفهان شاد و پربرنامه خواهد بود، گفت: ۳۵۹ عنوان برنامه در دهه ولایت در قالب ۴۱۵ اجرا در سطح شهر داریم، همچنین در این دهه بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه دهم تیرماه_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» اظهار کرد: در بودجه ۱۴۰۲ دولت که به تصویب مجلس شورای اسلامی نیز رسیده است، مبلغ بیمه ساختمانی افزایش چشمگیری پیدا کرد، به‌گونه‌ای که در بعضی مناطق به‌ویژه مناطق محروم مبلغ بیمه از مبلغ پروانه ساختمانی بیشتر می‌شد.

وی افزود: مردم نسبت به این موضوع اعتراض داشتند، در این راستا شهرداری اصفهان از مسیر نمایندگان مجلس این مهم را پیگیری کرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه هفته گذشته قانونی در مجلس به تصویب رسید که اجرای مصوبه بودجه ۱۴۰۲ را تا دو سال به تأخیر انداخت، تصریح کرد: بر این اساس مشکل بیمه ساختمانی رفع شد و این خبر خوبی برای مردم به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار است که قصد ساخت‌وساز داشتند، اما به دلیل رقم بالای بیمه ساختمانی منصرف شده بودند.

وی با بیان اینکه در دهه ولایت شهر اصفهان شاد و پربرنامه خواهد بود، تصریح کرد: ۳۵۹ عنوان برنامه در دهه ولایت در قالب ۴۱۵ اجرا در سطح شهر داریم، همچنین در این دهه بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح می‌شود که با بهره‌برداری از این طرح‌ها خدمات جدیدی را به مردم اصفهان تقدیم می‌کنیم.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه یکی از گلوگاه‌های ترافیکی در رینگ سوم، بزرگراه شهید خرازی است، گفت: قرار است یک خط عبور خودرو با برداشته شدن فضاهای سبز کناری، به این بزرگراه اضافه شود.

وی افزود: احداث پل صاحب روضات برای اتصال دو خیابان صاحب روضات و بهستان از روی بزرگراه شهید خرازی نیز به تسهیل عبور و مرور و کاهش ترافیک چهارراه جهاد کمک می‌کند.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه یکی از گلوگاه‌های ترافیکی در رینگ سوم، بزرگراه شهید خرازی است، گفت: قرار است یک خط عبور خودرو با برداشته شدن فضاهای سبز کناری، به این بزرگراه اضافه شود.

شهردار اصفهان با اشاره به افتتاح دو تقاطع غیرهمسطح در هفته جاری افزود: تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار در ایام نوروز برای رفاه حال شهروندان بازگشایی شد اما به اقدامات جزئی نیاز داشت که در حال حاضر تکمیل شده است و در هفته جاری به‌صورت رسمی افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار با هزینه ۱۱۲ میلیارد تومان به‌صورت مشترک بین شهرداری‌های اصفهان و دولت آباد اجرا شد که سهم شهرداری اصفهان ۷۵ درصد و شهرداری دولت‌آباد ۲۵ درصد بوده است.

قاسم‌زاده ادامه داد: ترافیک زیادی در این محور وجود داشت، به‌طوری‌که مردم دولت‌آباد برای رفت و آمد بسیار مشکل داشتند، بر این اساس با اجرای این تقاطع رفت و آمد مردم تسهیل شد.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه ۱۴ شهرداری نیز تقاطع غیرهمسطح دکتر کاظمی‌آشتیانی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۱۵ میلیارد تومان احداث شده است که در هفته جاری به مردم اصفهان تقدیم می‌شود.

شهردار اصفهان با اعلام خبر خوب برای مردم حصه اظهار کرد: بازیکده کودک و نوجوان که در نوع خود اولین بازیکده شهر محسوب می‌شود، در محله حصه افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: پروژه زیباسازی در محله حصه شامل خلق آثار و طرح روی بدنه محله توسط سازمان زیباسازی انجام شده است که می‌تواند به تلطیف فضای محله کمک کند، همچنین آسفالت معابر و نصب علائم ترافیکی در این محله انجام شده است.

کد خبر 670457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.