توسعه همکاری‌های دوجانبه ایران و عربستان برای خدمت به حجاج

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: در دیدار با رئیس جمعیت‌ هلال‌احمر عربستان درباره توسعه همکاری‌های دوجانبه در راستای ارتقای خدمات بهداشتی، درمانی و امدادی به حجاج ایرانی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، پیرحسین کولیوند در حاشیه دیدار با رئیس جمعیت هلال‌احمر عربستان اظهار کرد: عربستان، نرم‌افزای به نام «کمکم کن» دارد که زائران هر کمک درمانی و امدادی نیاز داشته باشند با ورود به این نرم‌افزار و درخواست، کادر درمانی به کمک بیمار می‌آیند؛ از آن جایی که این نرم‌افزار زبان فارسی ندارد مقرر شد با کمک هلال‌احمر ایران و برای حج آینده، زبان فارسی نیز به این نرم‌افزار اضافه شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌هایی نیز برای سال آینده انجام شد که تیمی از امدادگران ایران برای کمک به هلال‌احمر سعودی، به این کشور اعزام شوند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: مقرر شد برای اعزام بیماران ایرانی به جده و از جده به ایران، هلال‌احمر عربستان آمبولانس در اختیار هلال‌احمر ایران قرار دهد، همچنین برای تردد آمبولانس‌های هلال‌احمر ایران در عربستان و در راستای رفاه بیشتر حال حجاج ایرانی با تمام معافیت‌ها و ویژگی‌هایی که آمبولانس‌های عربستان دارد، توافق شد و تسهیل تردد ویژه آمبولانس‌های جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در شرایط بحران نیز تصویب شد.

وی با اشاره به اینکه همکاری خوبی بین ما و درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های سعودی برقرار است، گفت: برای هوشمندسازی فعالیت‌ها قرار شد که همکاری‌ها را توسعه دهیم، طرح جدیدی برای سال آینده و به ویژه برای جلوگیری از گرمازدگی حجاج در این حوزه انجام می‌دهیم.

کولیوند افزود: مقرر شد تا کتابی با همکاری مشترک دو جمعیت ملی برای به اشتراک‌گذاری تجربیات و فعالیت‌های امدادی، بهداشتی و درمانی تدوین شود، همچنین یکی دیگر از موضوعات بررسی و توافق شده در این دیدار، حضور و استقرار پزشکان ایرانی در بیمارستان‌های سعودی در ایام حج تمتع بود.

وی اضافه کرد: استقرار کادر درمان ما در مسیرهایی که زائران تردد می‌کنند، در منا تا رمی جمرات، منا تا مکه و عرفات تا مشعر و مشعر تا منا، از دیگر موارد توافق شده با هلال‌احمر عربستان در این دیدار بود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: در خصوص راه‌اندازی دانشگاه سلامت و امداد و نجات با همکاری دو جانبه نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

کد خبر 670374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.