گمانه‌زنی‌ها درمورد آینده مهدی طارمی/ قهرمانی ملی‌پوش دوومیدانی ایران در مسابقات جهانی

در بسته‌ خبری ورزش ایران و جهان این هفته، خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* به نقل از روابط‌عمومی فدراسیون قایقرانی؛ تیم دراگون‌بوت بانوان آوش خلیج فارس قهرمان لیگ برتر دراگون‌بوت، نماینده ایران در کاپ جهانی چین بود و با کسب پنج مدال به کار خود در این مسابقات پایان داد.

* علیرضا شهریاری پناه دروازه‌بان امید مس کرمان که در چند مرحله فرصت حضور در جمع بزرگسالان و تمرین با آنها را نیز به دست آورده بود، اکنون با خبری عجیب باعث شوکه شدن اهالی فوتبال کرمان و جامعه ورزشی شده است. این دروازه‌بان جوان و آینده‌دار به دلیل اختلاف شخصی و درگیری شکل گرفته، با شلیک گلوله به قتل رسیده است.

* آنطور که فیفا اعلام کرده، ایالات متحده آمریکا به عنوان میزبان جام جهانی باشگاهی ۲۰۲۵ انتخاب شده تا این کشور یک سال پیش از جام جهانی ملی، میزبان نسخه باشگاهی باشد.

* باشگاه اینتر میامی آمریکا بالاخره به شایعات پایان داد و از امضای قرارداد با سرخیو بوسکتس کاپیتان بارسلونا خبر داد. خبر توافق بوسکتس با آمریکایی‌ها از هفته گذشته مطرح شد، ولی تعلل این ستاره باعث شد تا شایعاتی در این زمینه مطرح شود.

* برخی از صفحات اصلی طرفداران الهلال با انتشار خبری مدعی شدند انتقال مهدی طارمی به الهلال تقریباً قطعی شده و این بازیکن ایرانی هفته آینده به عربستان می‌آید.

* نساجی مازندران که به‌عنوان قهرمان جام حذفی در فصل ۰۱-۱۴۰۰ توانست سهمیه حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورد، به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم در قائم‌شهر نمی‌تواند در ورزشگاه شهید وطنی میزبان این رقابت‌ها باشد و باید در استادیوم دیگری در ایران بازی‌های آسیایی خود را انجام بدهد.

* مسابقات گراپلینگ قهرمانی آسیا که از سی‌ویکم خردادماه در شهر آستانه قزاقستان آغاز شده بود، چهارم تیرماه با نایب قهرمانی تیم کشورمان به پایان رسید.

* تیم فوتبال زیر ۱۷ سال کشورمان با برتری در ضیافت پنالتی‌های دیدار مقابل یمن، به جمع چهار تیم برتر آسیا صعود کرد و جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد.

* باشگاه ذوب آهن محمد ربیعی را به عنوان سرمربی تیم فوتبال خود انتخاب کرد و سکان هدایت سبزپوشان به این مربی صاحب اندیشه و خوش نام سپرده شد. ربیعی پیش از این سابقه هدایت تیم‌های مس رفسنجان، بادران تهران، آلومینیوم اراک را در کارنامه خود دارد و طی سال‌ها حضور خود نتایج قابل قبولی را کسب کرده است.

* حسن تفتیان ملی‌پوش دوومیدانی ایران که از چند ماه قبل اردوی آمادگی خود را در خارج از کشور بر پا کرده، در رقابت‌های بین‌المللی فرانسه به میدان رفت. او که در مرحله مقدماتی دوی ۱۰۰ متر رکورد ۱۰.۱۶ ثانیه را به ثبت رسانده بود، در فینال این مسابقات با رکورد ۱۰.۵ ثانیه به مقام قهرمانی رسید.

* با اعلام سایت ایتالیایی، امین اسماعیل نژاد ستاره والیبال ایران به لیگ والیبال ایتالیا و تیم ورونا پیوست. لارنا اسپورت ایتالیا در این خصوص نوشت: ورونا می‌تواند در فصل آینده روی امین اسماعیل نژاد ایرانی حساب کند. اسماعیل نژاد متولد ۱۹۹۷ بوده که ۲۰۳ سانتی متر قد دارد و چپ دست است.

* تیم ملی والیبال ساحلی ایران (سالمی – شوکتی) در دیدار رده‌بندی مسابقات قهرمانی مردان آسیا نتیجه را به حریف واگذار کرد و به رتبه چهارمی قاره‌کهن اکتفا کرد.

* با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا رقابت‌های مرحله دوم قهرمانی زیر ۱۷ سال دختران آسیا در گروه A به میزبانی تایلند برگزار می‌شود و تیم ملی فوتبال دختران نوجوان کشورمان با تیم‌های کره جنوبی، تایلند و هند همگروه هستند. این مسابقات از شانزدهم تا بیست‌وچهارم سپتامبر ۲۰۲۳ (۲۵ شهریور تا ۲ مهر ۱۴۰۲) برگزار می‌شود.

* اعلام رسمی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و فدراسیون فوتبال عربستان، مسابقات امسال جام‌جهانی باشگاه‌ها به میزبانی شهر جده عربستان برگزار خواهد شد، مسابقاتی که قرار است بیست‌ویکم آذر تا اول دی برگزار شود. این اولین باری است که عربستانی‌ها میزبان این مسابقات می‌شوند.

* هادی عقیلی کاپیتان سابق سپاهان، به عنوان دستیار ایرانی مارینوس اوزودینیس در گل‌گهر فعالیت خواهد کرد. عقیلی سابقه بازی در سایپا، العربی، سپاهان و القصر و تیم ملی فوتبال ایران را در کارنامه دارد و بعد از آویختن کفش‌هایش به عنوان مربی پدیده کار کرده است.

* ملی پوشان هندبال دختر ایران، برای حضور در مسابقات آسیایی عازم هنگ کنگ شده است. شاگردان فاطمه محمدخانی در این مسابقات در گروه خود با تیم‌های چین، چین تایپه، هند و ازبکستان هم‌گروه هستند و در صورت موفقیت در مسابقات پیش‌رو و قرارگیری در جمع دو تیم برتر گروه خود، به مرحله بعدی صعود خواهند کرد. گفتنی است که این رقابت‌ها با حضور ۱۰ تیم برگزار خواهد شد و ملی‌پوشان کشورمان سال گذشته در قالب تیم نوجوانان مقام قهرمانی قاره کهن را از آن خود کردند.

* به نقل از سایت rbc، ولادیمیر سدوف وزنه بردار قزاقستانی که در المپیک ۲۰۰۸ پکن حاضر بود و چهار دوره عنوان قهرمانی کشورش را بر عهده داشت، بر اثر خودکشی درگذشت. در سال ۲۰۱۹ دوپینگ این وزنه بردار اعلام و او از تمام عناوین از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ به دلیل مصرف استروئید آنابولیک که در یک نمونه یافت شده بود، محروم شد و در نهایت تصمیم به خودکشی گرفت.

* به نقل از روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، بعد از صدور مجوز اعزام بانوان ایرانی به مسابقات جام بین‌قاره‌ای آسیا، اقیانوسیه و آفریقا در رشته پاورلیفتینگ برای نخستین بار در تاریخ، دو ملی‌پوش بانوی کشورمان به مصاف رقبای خود رفتند.

کد خبر 670318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.