آخرین جزئیات برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی دهمی‌ها/ رقابت ۱۵ هزار داوطلب اصفهانی

هر ساله دانش‌آموزان برای راهیابی به مدارس نمونه دولتی از طریق آزمون سراسری گزینش می‌شوند، پذیرش نهایی از میان داوطلبان با معدل بالا است و هر یک از دانش‌آموزانی که نمرات و معدل بالاتری را کسب کرده باشند شانس قبولی بیشتری در آزمون نمونه دولتی نهم ۱۴۰۲ خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چند سال گذشته مدارس نمونه دولتی متوسطه اول به مدارس هیئت امنایی تغییر شکل داده و برای ورود به پایه هفتم آزمونی برگزار نمی‌شود، اما برای ورود به متوسطه دوره دوم یا همان پایه دهم، دانش‌آموزان باید در آزمون وروردی نمونه دولتی نهم به دهم شرکت کرده و پذیرفته شوند.

دانش‌آموزان پایه نهم مدارس مختلف که تمایل دارند در مدارس نمونه دولتی ثبت‌نام و تحصیل کنند، باید همه مراحل ثبت‌نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم را طی کرده و با برنامه‌ریزی صحیح، خود را آماده زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی مهیا کنند. شرکت و پذیرش در آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ مانند آزمون‌های دیگر شرایط خاص خود را داشته و داوطلبانی که فاقد این شرایط باشند، نمی‌توانند در این آزمون پذیرفته شوند.

یکی از شرایط آزمون نمونه دولتی نهم به دهم، شرط معدل دانش‌آموزان است. از آنجا که زمان ثبت‌نام و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نمونه دولتی نهم به دهم، پیش از امتحانات نیمسال دوم است. برای ثبت‌نام در آزمون، داشتن معدل بالاتر از ۱۷ در نوبت اول تحصیلی کافی است، اما به این دلیل که زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی بعد از زمان برگزاری امتحانات نوبت دوم پایه نهم است، ملاک معدل برای شرکت و پذیرش در آزمون، معدل کل سال نهم دانش‌آموزان است.

بر این اساس در پذیرش نهایی دانش‌آموزان در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲، ۵۰ درصد نمره پاسخ دادن به سوالات آزمون کتبی ورودی نمونه دولتی داوطلبان و ۵۰ درصد معدل کتبی ارزشیابی پایانی نیمسال دوم آنها لحاظ خواهد شد. بنابراین نحوه تأثیر معدل در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم ۱۴۰۲، به میزان ۵۰ درصد از ارزشیابی نهایی خواهد بود. کارت ورود به جلسه آزمون مدارس نمونه دولتی از امروز منتشر شده است و این آزمون روز جمعه ۹ تیر ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

کارت ورود به جلسه آزمون مدارس نمونه دولتی منتشر شد

عباس سلطانیان، مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری درباره فرآیند برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی، اظهار کرد: دستورالعمل آزمون ورودی پایه دهم دبیرستان‌ها و هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای کشور در اسفند ۱۴۰۱ به تمام مدارس دوره اول متوسطه ابلاغ شد و در فروردین و اردیبهشت ماه امسال با در نظر گرفتن تمهیدات لازم، فرآیند ثبت‌نام متقاضیان انجام شد.

وی ادامه داد: کارت ورود به جلسه آزمون هم از امروز سوم تیرماه از طریق سامانه ثبت‌نام در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است تا در جلسه آزمون ورودی همراه خود داشته باشند.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری با تأکید بر اینکه تمام سوالات از محتوای کتب درسی پایه نهم طرح می‌شود، گفت: در این آزمون صد سوال در هفت ماده درسی پایه نهم مربوط به کتاب‌های درسی سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ طراحی شده که داوطلبان باید در ۱۲۰ دقیقه به سوالات پاسخ دهند؛ تلاش می‌کنیم مطابق دستورالعمل ارسالی، تا هفته اول مرداد نتایج آزمون ورودی نمونه دولتی را اعلام کنیم تا دانش‌آموزان ثبت‌نام قطعی خود را مدارس انجام دهند.

وی ادامه داد: ملاک حضور و انجام آزمون پس از ثبت‌نام، کسب معدل حداقل ۱۷ دانش‌آموزان در امتحانات خرداد (معدل ارزشیابی کتبی خرداد) بدون اعمال نمره مستمر است؛ برای اعلام نتیجه، نمره کل آزمون هر داوطلب از ۲ بخش تشکیل شده که معدل امتحانات کتبی خرداد ۵۰ درصد و ۵۰ درصد دیگر از نمره کسب شده در آزمون ورودی تشکیل می‌شود. امسال نزدیک به ۶۰ هزار دانش‌آموز پس از پذیرش در آزمون، وارد مدارس دوره دوم متوسطه نمونه دولتی خواهند شد.

سلطانیان با اشاره به چگونگی ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه در مدارس نمونه دولتی، اظهار کرد: براساس ماده ۱۸ شیوه‌نامه اجرایی مدارس نمونه دولتی، اگر در مدرسه‌ای به دلایل مختلف مانند نقل و انتقال بین مدرسه‌ای، منطقه‌ای و استانی ظرفیت خالی برای ثبت‌نام در پایه‌های یازدهم و دوازدهم ایجاد شود، مناطق آموزش و پرورش با تصمیم اداره‌کل آموزش و پرورش استان می‌توانند آزمون تکمیل ظرفیت را برگزار کنند، بنابراین دانش‌آموزان برای آگاهی از فرآیند برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت می‌توانند به مدارس نمونه دولتی و آموزش و پرورش منطقه محل تحصیل خود مراجعه کنند و اطلاعات لازم را به دست آورند.

وی درباره دریافت شهریه از والدین برای ثبت‌نام در مدارس نمونه دولتی خاطرنشان کرد: مدارس نمونه دولتی برای ثبت‌نام، نباید شهریه‌ای از والدین دریافت کنند، چراکه این مدارس، دولتی هستند اما پس از شروع سال تحصیلی در مهرماه بر اساس تصمیمات شورای مدرسه بابت برگزاری کلاس‌های فوق برنامه و در چارچوب دستورالعمل و ضوابط بخشنامه فوق‌برنامه که در سنوات گذشته به استان‌ها ابلاغ شده می‌توانند براساس مجوز دریافتی از شورای آموزش و پرورش استان نرخ شهریه برای فوق برنامه را مشخص کنند و در طول سال تحصیلی نسبت به ارائه خدمات فوق برنامه اقدام کنند.

شرکت بیش از ۱۵ هزار داوطلب در آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی اصفهان

عباس سلطانی، سرپرست اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: برای آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بیش از ۱۵ هزار داوطلب شرکت در این آزمون شده‌اند.

وی درباره برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در روز جمعه مورخ ۹ تیرماه سال جاری اظهار کرد: برای آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بیش از ۱۵ هزار داوطلب شرکت در این آزمون شده‌اند.

سرپرست اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به برگزاری آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی در ۱۸ قطب استان اصفهان، افزود: تعداد ۸۹ حوزه اجرایی آزمون ورودی این مدارس در پایه دهم برنامه‌ریزی‌شده است.

وی تأکید کرد: برای حضور در جلسه آزمون داوطلبان باید حداکثر تا ساعت ۷:۳۰ صبح در محل برگزاری حضور داشته باشند تا فرآیند برگزاری آزمون آغاز شود.

سلطانی اضافه کرد: داشتن کارت ورود به جلسه عکس‌دار جهت ورود به محل برگزاری آزمون الزامی بوده و همراه‌داشتن شناسنامه و کارت شناسایی معتبر عکس‌دار از ملزومات حضور داوطلبین است.

وی با بیان اینکه داوطلبان ملزم به استفاده از مداد جهت پاسخگویی به سوالات هستند، گفت: همراه‌داشتن کتاب، جزوه، یادداشت و هر نوع وسایل الکترونیکی نظیر تلفن همراه، تبلت، ساعت هوشمند، ماشین‌حساب، دستبند الکترونیکی، لپ‌تاپ و… ممنوع است و حتی در صورت استفاده نکردن تخلف محسوب می‌شود

سرپرست اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم در خصوص برگزاری مطلوب آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی در استان اصفهان پیش‌بینی شده است و نکات لازم در خصوص سلامت برگزاری این آزمون به‌تمامی رؤسای حوزه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

کد خبر 670259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.