شهیدی که در عید قربان به قربانگاه رفت

یک کاربر فضای مجازی از خلبان شهیدی نام برد که به شکلی دردناک در روز عید قربان به مسلخ و قربانگاه رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یک کاربر فضای مجازی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «ابر قهرمان ایرانی خلبان سیدعلی اقبالی نیمی از بدن در نینوا و نیمی در موصل. در روز عید قربان این ذبیح مجاهد به شکلی دردناک به مسلخ و قربانگاه رفت ولی دست از اسلام و انقلاب و وطن بر نداشت. هر چند وقت یک‌بار قرآن را ختم می‌کرد. به خاطر ضربات سهمگین به تأسیسات دشمن صادرات ۳۵۰ میلیون تنی نفت عراق را به صفر رساند و همین باعث خشم و کینه شخص صدام حسین ملعون شد.

در روز اسارت بدن مبارک ایشان را با ددمنشی به دو جیب می‌بنده و هر دو در جهت مخالف با سرعت شروع به حرکت می‌کنند و پوست و گوشت و استخوان این سرباز وطن از هم گسسته میشه. بدن مبارک و متلاشی شده هر دو نقطه به خاک سپرده میشه و این جنایت رو از دید ناظران بین‌المللی پنهان می‌کنند. سال‌ها بعد با پیگیری و اطلاعات سایر اسرا بدن قطعه‌قطعه شده رو پیدا می‌کنند و به ایران منتقل و با شکوه و عزت در خاک پاک ایران خاک‌سپاری می‌کنند.»

شهیدی که در عید قربان به قربانگاه رفت

به گزارش ایمنا، شهید سیدعلی اقبالی‌دوگاهه هفتم مهرماه سال ۱۳۲۸ در محله دوگاهه پایین بازار رودبار گیلان بود. وی در سال ۱۳۵۴ ازدواج کرد و ثمره این ازدواج فرزند پسری به نام سید افشین است که در حال حاضر یکی از پزشکان حاذق کشورمان به شمار می‌رود.

شهید اقبالی مدرک دیپلم خود را از دبیرستان امیرکبیر تهران گرفت و در ۱۳ آذرماه ۱۳۴۶ به استخدام نیروی هوایی ایران درآمد. وی پس از گذراندن آموزش‌های تخصصی و مهارت‌های فنی برای تکمیل دوره خلبانی به پایگاه هوایی ایالت آریزونای آمریکا اعزام شد و نیز دوره آموزشی دیگری را برای گذراندن کارشناسی تفسیر عکس‌های هوایی و مدیریت اطلاعات و عملیات هوایی را در آمریکا گذراند.

از افتخارات شهید اقبالی‌دوگاهه می‌توان به کسب رتبه نخست در بین بیش از ۴۰۰ دانشجوی خلبانی از کشورهای مختلف به عنوان خلبان نمونه و ثبت رکوردهایی بی‌سابقه در آمریکا یاد کرد که منجر شد به این خلبان گیلانی لقب سلطان پرواز داده شود.

کد خبر 670254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.