کشاورزی پایدار؛ راهکار عربستان برای بهینه‌سازی عملکرد محصولات

عربستان سعودی با شناسایی و حمایت از مبتکران برتر راه‌حل‌های کشاورزی هوشمند در زمینه آب‌وهوا، به ایفای تعهد خود نسبت به پایداری سرعت بخشیده و برای بهینه‌سازی عملکرد محصولات به کشاورزی پایدار رو آورده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، عربستان سعودی با شناسایی و حمایت از مبتکران برتر راه‌حل‌های هوشمند کشاورزی در زمینه آب‌وهوا، در ایفای تعهد خود نسبت به پایداری شتاب بیشتری پیدا کرده و در حال راه‌اندازی چالش کشاورزی پایدار برای بهینه‌سازی عملکرد محصولات خود در سطح جهان است. این طرح که چالش کشاورزان باهوش‌تر آب‌وهوایی نامیده می‌شود، با مشارکت دولت پادشاهی عربستان و پلت‌فرم نوآوری باز مجمع جهانی اقتصاد راه‌اندازی شده است.

وزیر اقتصاد و برنامه‌ریزی عربستان سعودی خاطرنشان کرد که این کشور چالش کشاورزان باهوش‌تر آب‌وهوایی را به‌منظور پیگیری روند دستیابی به کشاورزی پایدار معرفی کرده است. این چالش یک ابتکار جهانی برای جست‌وجوی راه‌حل‌های کشاورزی هوشمند به‌منظور بهبود تولید غذا، افزایش انعطاف‌پذیری کشاورزان و ترویج شیوه‌های انتشار صفر به‌شمار می‌رود.

وی در طول سخنرانی خود خواستار اقدام فوری برای مقابله با چالش‌های امنیت غذایی به‌ویژه در محیط بیابانی عربستان سعودی شد و گفت که این اقدام شامل کشت مواد غذایی، مبارزه با خشکسالی طولانی‌مدت، کاهش بیابان‌زایی و الگوهای غیرقابل پیش‌بینی بارندگی است.

وزیر بهداشت عربستان نیز تأکید کرد که این اقدام زنجیره تأمین را پوشش، مصرف سالم را ترویج و اتلاف مواد غذایی را کاهش می‌دهد.

عربستان سعودی در حال حاضر چندین ابتکار را برای تضمین امنیت غذایی و پایداری به‌طور هم‌زمان آغاز کرده و به ابتکاراتی مانند ابتکار سبز سعودی، استراتژی امنیت غذایی ملی برنامه حفاظت از آب و ابتکار سبز خاورمیانه پرداخته است. تلاش‌های این کشور با در اولویت قرار دادن پایداری، موانع خاص مرتبط با امنیت غذایی را مورد بررسی قرار می‌دهد و درصدد دستیابی به بهترین راهکار برای مقابله با بحران غذایی است.

این پادشاهی مصمم است با اولویت دادن به دانش، بهره‌وری منابع، فناوری فراگیر و تأمین مالی نوآورانه، تغییری دگرگون کننده در تولید مواد غذایی ایجاد کند که می‌تواند به‌طور مؤثر با تغییرات آب‌وهوایی مقابله و آینده‌ای پایدار را برای کشاورزی کشور تضمین کند.

عربستان سعودی از تکنیک‌های مدرن برای تقویت بخش کشاورزی و کاهش هدر رفت آب استفاده می‌کند و در همکاری با شرکای منطقه‌ای خود یک برنامه اقدام امنیت غذایی را با بودجه اولیه ۱۰ میلیارد دلاری برای مقابله با بحران جهانی عرضه مواد غذایی آغاز کرده است که به‌دنبال آن بخش کشاورزی کشور در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل از آن بیش از ۷.۸ درصد رشد را نشان داد.

کد خبر 670251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.