کاهش تولید نفت و گاز آمریکا با رشد تقاضا

بررسی‌های بانک فدرال رزرو دالاس آمریکا نشان می‌دهد تولید نفت و گاز ایالات‌متحده در زمان رشد تقاضا کاهش می‌یابد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تحقیقات بانک فدرال رزرو دالاس نشان می‌دهد زمانی که تقاضا برای نفت و گاز افزایش می‌یابد، تولید آن‌ها به دلیل کاهش قیمت نفت خام و کالاها روند نزولی پیدا می‌کند. این نظرسنجی برای رشد فعالیت‌های تجاری در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ در میان ۱۵۰ گروه نفت و گاز در منطقه امتیاز صفر به ثبت رساند. این امتیاز کم‌ترین میزان از سال ۲۰۲۰ است که قیمت نفت به‌دلیل شیوع همه‌گیری کووید -۱۹ سقوط کرد و در نهایت اپراتورها را به تعطیلی دکل‌های نفتی و کاهش تعداد کارکنان مجبور کرد.

اقتصاددان ارشد تحقیقاتی و مشاور فدرال رزرو دالاس، مایکل پلانته، در این زمینه اظهار کرد که قیمت پایین نفت و گاز و هزینه‌های بالا، رشد فعالیت نفت و گاز را در سه ماهه دوم متوقف و پیش‌بینی انتظارات ممکن را ناممکن کرده است، چراکه دوره‌های اوج خیلی بالا بود و پایین‌ترین سطوح، خیلی پایین است.

مشارکت‌کنندگان در نظرسنجی بانک فدرال رزرو دالاس در حالت کلی انتظار دارند قیمت نفت وست‌تگزاس‌اینترمدیت تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۷۷ دلار برای هر بشکه برسد و قیمت گاز طبیعی هنری هاب تا این زمان ۲.۹۷ دلار به ازای هر میلیون واحد حرارتی بریتانیا باشد.

پیش از این نیز در ماه ژوئن، شرکت خدمات انرژی بی کر هیوز به نتایج مشابهی دست یافت و خاطرنشان کرد که برای نخستین بار از جولای ۲۰۲۰، شرکت‌های انرژی ایالات‌متحده در هفته منتهی به بیست‌وسوم ژوئن، تعداد دکل‌های نفت و گاز طبیعی را برای هشتمین هفته متوالی کاهش می‌دهند. در بیست‌ودوم ژوئن، اداره اطلاعات انرژی گزارش داد که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به شانزدهم ژوئن با ۳.۸ میلیون بشکه کاهش به ۴۶۳.۳ میلیون بشکه رسیده است.

بر اساس این گزارش، تعداد دکل‌های حفاری نفت و گاز که شاخص اولیه تولید آتی است، در پایان هفته گذشته با پنج کاهش به ۶۸۲ واحد رسید که پایین‌ترین رقم از آوریل ۲۰۲۲ است و بی کر هیوز اعلام کرد که شمارش کل دکل‌ها ۷۱ دکل یا ۹ درصد نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته است.

گزارش‌ها همچنین نشان داد که چشم‌انداز تولید نفت شیل در ایالات‌متحده در حال حاضر به چگونگی توسعه اقتصاد جهانی طی ماه‌های آینده بستگی دارد. اگر اقتصاد جهانی بهبود یابد، قیمت نفت افزایش خواهد یافت و حفاری‌ها همراه با شتاب در تقاضای رو به رشد دوباره سودآور خواهد شد.

کد خبر 670237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.