بازیکنان جوان کبدی باید در رقابت‌های بیشتری حضور پیدا کنند/مسابقات هانگژو اهمیت زیادی دارد

مربی تیم ملی جوانان کبدی گفت: همیشه فرصت دادن به جوانان باعث شده است تا نتایج خوبی رقم بخورد، جوانانی که در حال حاضر برای تیم ملی بزرگسالان بازی می‌کنند، باید تجربه بیشتری کسب کنند و در مسابقات بیشتری شرکت کنند تا پختگی لازم برای حضور در تیم ملی بزرگسالان را به دست آورند.

رضا کمالی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با مسابقات قهرمانی کبدی آسیا اظهار کرد: این رقابت‌ها با ۱۰ تیم برتر آسیا در کره جنوبی برگزار می‌شود، با توجه به اینکه مسابقات هانگژو را در پیش داریم، رقابت‌های قهرمانی آسیا از لحاظ ارزیابی بازیکنان و هماهنگی برای تیم‌ها اهمیت دارد.

وی افزود: تیمی از بازیکنان جوان ایران برای مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شدند زیرا نگاه فدراسیون کبدی یک نگاه آینده‌نگر است. ایران بازیکنان کبدی خوبی دارد، اما میانگین سن آن‌ها بالا رفته است بنابراین فدراسیون ترجیح داد این بازیکنان به دلیل اهمیت بیشتر مسابقات هانگژو با تیم اعزام نشوند. تیم ملی کبدی بانوان و آقایان ایران باید از مقام قهرمانی خود در هانگژو دفاع کند و ما کار سختی پیش رو داریم.

مربی تیم ملی کبدی جوانان ایران با بیان اینکه چندین سال است قدرت اول و دوم آسیا در کبدی هند و ایران هستند، گفت: نخست فینال بیشتر مسابقات کبدی بین هند و پاکستان برگزار می‌شد، زمانی که پاکستان از جمع مدعیان فاصله گرفت، ایران مدعی قهرمانی شد و درحال حاضر همه در فینال منتظر ایران و هند هستند.

کمالی‌مقدم افزود: کره در مسابقات آسیایی دوره قبل در فینال مقابل ایران بازی را واگذار کرد و دوم شد و با شرایط میزبانی خود که در حال حاضر در اختیار دارد، سعی می‌کند از عنوان دومی خود دفاع کند و حتی قهرمان هم شود.

وی اضافه کرد: تیم‌های بنگلادش، چین تایپه و نپال سرمایه‌گذاری خوبی در کبدی انجام داده‌اند که شاید درحال حاضر رقیبی برای ایران نباشند، اما زنگ خطر هستند و کیفیت فنی این تیم‌ها بهتر شده است.

مربی تیم ملی کبدی جوانان ایران با اشاره به اینکه در همه رشته‌ها پشتوانه‌سازی برای تیم‌های ملی وجود دارد، تصریح کرد: باید برای جوانان برنامه‌ریزی داشته باشیم و حمایت از آن‌ها فقط یک واژه نباشد، بلکه برنامه‌ریزی صحیحی باید صورت گیرد تا اگر بازیکنی در تیم ملی بزرگسالان به خاطر مصدومیت، سن بالا یا نظر سرمربی مجبور شد کنار برود، جایگزین خوب داشته باشیم و در آسیا عقب نیفتیم.

کمالی‌مقدم ادامه داد: همیشه فرصت دادن به جوانان باعث شده است تا نتایج خوبی رقم بخورد، جوانانی که در حال حاضر برای تیم ملی بزرگسالان بازی می‌کنند، باید تجربه بیشتری کسب کنند و در مسابقات بیشتری شرکت کنند تا پختگی لازم برای حضور در تیم ملی بزرگسالان را به دست آورند.

وی اظهار کرد: امیدوارم بازیکنی از اصفهان به تیم ملی کبدی بزرگسالان اضافه شود، بازیکنان اصفهانی در حال حاضر چیزی از بازیکنان تیم ملی کم ندارند، اما باید حمایت شوند تا اتفاقات خوبی در اصفهان رخ دهد.

کد خبر 670223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.