بهسازی «تپه تاریخی قلعه خندان» در دست اجرا است

شهردار گرگان گفت: بهسازی «تپه تاریخی قلعه خندان» با همکاری میراث فرهنگی و با اعتبار ۷ میلیارد تومان از بودجه عمرانی شهرداری در دست اجرا قرار گرفته است.

سید محمدرضا سیدالنگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بهسازی «تپه تاریخی قلعه خندان» یکی از طرح‌های مهم است که با همکاری میراث فرهنگی و اعتبار ۷ میلیارد تومان از بودجه عمرانی شهرداری در دست اجرا قرار گرفته است.

وی افزود: شهرداری ماهیانه ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان در شهربازی مدرن گرگان هزینه می‌کند که هزینه تمام شده فاز نخست آن هزار میلیارد تومان خواهد بود.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: از ابتدا تصمیم داشتیم این پروژه را با ورود سرمایه گذار پیش ببریم اما هنوز نتوانستیم برای این پروژه سرمایه گذار جذب کنیم و شهرداری برای اینکه زمان را از دست ندهد در حال ایجاد زیرساخت‌ها و انجام بخشی از پروژه است.

وی در رابطه با اجرای تله کابین گرگان، گفت: این طرح به دلیل مطالعات محیط زیستی در دست بررسی است و مشاور طرح اجرا آن را زیر ۵ هکتار عنوان کرده بود.

سیدالنگی تصریح کرد: به دلیل آنکه کارشناسان محیط زیست کشور آن را بالای ۵ هکتار عنوان کرده‌اند این طرح از دست استان خارج شده و در مرحله مطالعاتی و کارشناسی محیط زیست کشور و شورای عالی معماری و شهرسازی است و چنان چه مشخص شود بالای ۵ هکتار است اجرای آن لغو خواهد شد.

وی ادامه داد: احیای بافت تاریخی در آفتاب ۱۵ و نصب ۲۰۰ دوربین با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان برای مدیریت ترافیک شهر، راه‌اندازی کافه دختران در کوی ایرانمهر، تکمیل پارک بانوان با ۴ میلیارد تومان اعتبار از پروژه‌ها و فعالیت‌های انجام شده و در دست اقدام شهرداری گرگان است.

وی درباره پروژه مجتمع خدماتی و رفاهی لوتوس، گفت: مشکلات اجرای پروژه لوتوس رفع شده و سرمایه گذار در حال گودبرداری است و این طرح به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ تجاری و تفریحی شمال کشور محسوب می‌شود که نقش مهمی در جذب گردشگر دارد.

کد خبر 670193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.