بزرگترین پروژه تبدیل زباله به انرژی در دبی/ اقدام خلاق بازیافتی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس

جدیدترین خبرهای شهرهای جهان ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، «اقدام خلاق بازیافتی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس»، «رویکرد هوشمند سئول برای بهبود جابه‌جایی در شهری»، «افزایش میلیونی مسافران حمل‌ونقل عمومی با ابتکار اوکلند»، «شهر شناور خودکفای ژاپنی رقیب لاین انگلستان»، «استراتژی فینیکس برای ذخیره آب از پروژه‌های شهری»، «خودروهای بدون راننده مقصر افزایش ترافیک شهری»، «درس‌خوان شدن دانش‌آموزان فنلاند با ممنوعیت جدید» و «بزرگترین پروژه تبدیل زباله به انرژی در دبی، را در این بسته خبری مدیریت شهرهای جهان ایمنا بخوانید.

اقدام خلاق بازیافتی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس

مسئولان برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس برای ترویج اهداف پایداری و افزایش آگاهی در مورد بازیافت به انجام روش‌های خلاقانه پرداخته‌اند و در آخرین اقدام خود، صندلی‌های بازیافتی تولید کردند. کمبود مواد اولیه باعث شده است که بسیاری از تولیدکنندگان فرانسوی به سمت زباله‌های پلاستیکی روی بیاورند. تولیدکنندگان این کشور به‌طور کلی فعالیت خود را متوقف کردند، نه به این دلیل که سفارش دیگری وجود ندارد، بلکه مواد اولیه برای ساخت در دسترس نیست و بنابراین آن‌ها به بازیافت زباله روی آوردند.

برگزارکنندگان گفته‌اند که با استفاده از ساختارهای موجود نظیر تشویق استفاده از حمل‌ونقل عمومی، انتشار گازهای گلخانه‌ای را در مقایسه با بازی‌های قبلی به نصف کاهش خواهند داد. این رویکرد با اعمال اقتصاد دایره‌ای، باعث کاهش مصرف انرژی و جلوگیری از تولید زباله‌های جدید می‌شود. حدود ۱۱ هزار صندلی در این رویداد از مواد بازیافتی ساخته خواهد شد.

رویکرد هوشمند سئول برای بهبود جابه‌جایی در شهری

مدیران سئول در نظر دارند از رویکردهای هوشمند برای بهبود جابه‌جایی و کاهش ترافیک به‌طور آزمایشی در تقاطع‌های پایتخت کره جنوبی بهره بگیرند، زیرا گزارش‌ها حاکی از آن است که طی چند سال گذشته جریان‌های ترافیکی در سراسر پایتخت کره جنوبی افزایش یافته و این امر به سهم خود مشکلات بی‌شماری را پیش روی تردد شهروندان قرار داده و حتی نرخ وقوع سوانح خیابانی را به‌طور قابل‌توجهی افزایش داده است. مدیران تاکنون اقدامات بسیاری را برای بهبود رفت‌وآمد در شهر پیاده کرده‌اند که به‌نظر می‌رسد تدابیر هوشمند بیشترین اثربخشی را در این زمینه داشته است.

هوشمندسازی تقاطع‌های دو منطقه مهم سئول، رویکرد جدید مدیران برای کاهش ترافیک خواهد بود که از طریق نصب یک سیستم مجهز به سنسورهای دیجیتالی برای جمع‌آوری تمام داده‌های مربوط به این تقاطع‌ها شامل جریان ترافیک، سرعت تردد خودروها و نرخ وقوع سوانح محقق خواهد شد و تسهیل جریان ترافیک و کاهش ازدحام خودروها را به دنبال خواهد داشت.

برخورداری از قابلیت تجزیه‌وتحلیل داده‌ها امکان ارزیابی بهینه دفعات تردد در هر تقاطع را برای افراد مسئول در مرکز پردازش داده‌ها فراهم خواهد آورد که این امر به سهم خود می‌تواند مدیران را به اعمال اقدامات لازم برای بهبود وضعیت عبور و مرور در منطقه مورد نظر سوق دهد.

افزایش میلیونی مسافران حمل‌ونقل عمومی با ابتکار اوکلند

مردم اوکلند، پایتخت نیوزلند تا یک سال آینده قادر خواهند بود از سیستم پرداخت بدون تماس برای تردد از طریق وسایل‌نقلیه عمومی شامل اتوبوس‌ها، قطارها و کشتی‌ها بهره گیرند. این قابلیت از طریق ارائه یک کارت هوشمند سفر به شهروندان یا حتی بهره‌گیری از کارت‌های اعتباری و نرم‌افزارهای قابل نصب روی گوشی‌های تلفن همراه ممکن خواهد شد که دسترسی به همه آن‌ها به راحتی و تنها از فشار دادن یک دکمه برای ورود به صفحه پرداخت فراهم خواهد آمد.

مدیران اوکلند پیش‌بینی کرده‌اند که به‌دنبال راه‌اندازی سیستم پرداخت بدون تماس، تعداد مسافرانی که از طریق وسایل‌نقلیه عمومی به تردد می‌پردازند را به دو تا سه میلیون نفر در سال افزایش خواهند داد. علاوه بر این، برنامه‌ریزان امیدوار هستند که رویکرد جدید نقش مهمی در تسهیل سفر گردشگران، بازدیدکنندگان داشته باشد و از این طریق به جذب هرچه بیشتر آن‌ها و رونق گردشگری پایتخت نیوزلند کمک کند.

شهر شناور خودکفای ژاپنی رقیب لاین انگلستان

ژاپن در حال کار بر طرح احداث یک شهر شناور خودکفا موسوم به «دوگن‌سیتی» است که میزبان ۴۰ هزار نفر خواهد بود. یک شرکت ژاپنی مطرح از طرح خود برای ایجاد یک شهر شناور پرده‌برداری کرده است که میزبان تسهیلات گردشگری، پزشکی و حتی سکوی پرتاب موشک‌های فضایی خواهد بود. این شهر که شهر دوگن نامیده می‌شود، برای مقاومت در برابر افزایش سطح آب دریاها و تغییرات آب و هوایی طراحی خواهد شد. می‌توان گفت که این شهر یک «طرح رویایی» با احتمال کم برای تحقق است، اما با توجه به این‌که عربستان سعودی ساخت‌وساز پروژه‌ای مشابه با عنوان «لاین» را آغاز کرده است، این طرح در شهر ۱۷۰ کیلومتری لاین کاملاً ممکن به نظر می‌رسد.

محیط شهر دوگن چهار کیلومتر خواهد بود و ظرفیت پذیرش حدود ۱۰ هزار ساکن تمام وقت را خواهد داشت. این شهر همچنین می‌تواند ۳۰ هزار گردشگر را در خود جای دهد. به گفته شرکت سازنده، فرم دایره‌ای شهر برای مقاومت در برابر شرایط جوی سخت و حتی سونامی طراحی خواهد شد. این شهر حدود دو میلیون لیتر آب در سال مصرف خواهد کرد که نسبتاً متوسط به نظر می‌رسد. ارقام نشان می‌دهد که ۳۲۸۸ تن زباله و هفت هزار تن غذا در این شهر تولید خواهد شد.

استراتژی فینیکس برای ذخیره آب از پروژه‌های شهری

اعضای شورای شهر فینیکس در ایالات‌متحده‌آمریکا با پیشنهاد اتخاذ مدیریت آب برای توسعه شهر در آینده موافقت کرده‌اند و در نظر دارند از این طریق به مبارزه با خشکسالی نیز کمک کنند، ضمن این‌که رونق اقتصادی را برای شهر به ارمغان بیاورند. مدیران فینیکس تصمیم گرفته‌اند اقدامات جدیدی اعمال کنند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به وضع مقررات جدید برای ساخت‌وساز در شهر اشاره کرد.

معمارانی که قصد افزایش تعداد واحدهای در حال ساخت یک پروژه را نسبت به تعداد مقرر دارند باید اقداماتی را برای کارآمدی آب مورد نیاز برای پروژه‌های خود انجام دهند و تنها در این صورت مجاز به پیاده‌سازی طرح‌های خود خواهند بود. علاوه بر این، توسعه‌دهندگان شهری که برای اجرای پروژه‌های خود به مقدار بسیار زیادی آب نیاز دارند، از این پس موظف خواهند بود طرح ویژه‌ای را برای صرفه‌جویی در مصرف آب ارائه دهند تا بتوانند پس از کسب مجوز، اقدامات خود را آغاز کنند

در استراتژی جدید فینیکس، محدودیت‌های جدیدی برای مصرف‌کنندگان آب، به‌ویژه کاربران مقدار زیاد آب، اعمال خواهد شد که این امر به سهم خود ارائه کارآمدترین تدابیر را برای صرفه‌جویی در مصرف آب در توسعه‌های جدید به همراه خواهد داشت، ضمن این‌که به ارائه بیشترین خدمات مرتبط با آب تحت کنترل مصرف منجر خواهد شد.

خودروهای بدون راننده مقصر افزایش ترافیک شهری

گروهی از محققان اهل بوستون با همکاری پژوهشگران مجمع جهانی اقتصاد مطالعاتی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که عبور و مرور خودروهای بدون راننده می‌تواند ترافیک را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد که این امر به سهم خود می‌تواند نرخ وقوع سوانح خیابانی را بالا ببرد.

در واقع شواهد نشان داده است که در شهرهایی با بیشترین نرخ تردد خودروهای بدون سرنشین، ترافیک در سطح بالاتری قرار دارد، ضمن این‌که احتمال وقوع سوانح خیابانی نیز بیشتر است. اگرچه در حال حاضر تعداد نسبتاً کمی از خودروهای بدون راننده در شهرهای مختلف جهان در حال تردد است، با این حال تردد این وسایل‌نقلیه در شرایط آب‌وهوایی نامساعد نظیر بارش شدید باران یا وجود مه با اختلال مواجه می‌شود که همین امر می‌تواند منجر به افزایش ترافیک شود.

درس‌خوان شدن دانش‌آموزان فنلاند با ممنوعیت جدید

فنلاند خانه یکی از نمادین‌ترین برندهای تلفن همراه است و داشتن تلفن هوشمند نوکیا در آن به‌نحوی غرور ملی تلقی می‌شود. با این حال به نظر می‌رسد این روند در حال معکوس شدن است و دولت جدید با تصویب قانون ممنوعیت استفاده از تلفن‌های همراه در مدارس سعی دارد شرایط را متحول کند.

دولت ضمن اشاره به تأثیرات منفی تلفن‌های همراه دانش‌آموزان و دانشجویان بر روند تحصیل و یادگیری آن‌ها در شرایطی که موفقیت‌های این کشور در گذشته مثال‌زدنی بوده است، از اعمال قانون ممنوعیت گوشی‌های هوشمند در مدارس خبر داد، چراکه دانش‌آموزان فنلاندی در سال ۲۰۰۶ در بین بهترین‌های دنیا در ریاضیات، علوم و ادبیات قرار داشتند، اما از آن زمان تاکنون نمرات آن‌ها کاهش پیدا کرده است. مقامات و شهروندان فنلاند باور دارند این موضوع با افزایش تلفن‌های هوشمند در کلاس‌های درس ارتباط مستقیمی دارد.

دولت فنلاند در این زمینه اعلام کرد که اصلاحات قانونی لازم را برای ایجاد محدودیت‌های کارآمدتر در مواردی همچون استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه در طول روز انجام خواهد داد تا دانش‌آموزان و دانشجویان بتوانند بهتر بر یادگیری و تدریس تمرکز کنند. با این حال جزئیات ممنوعیت نهایی تلفن همراه هنوز مشخص نیست و در این زمینه قانون‌گذار باید اقدام کند.

بزرگترین پروژه تبدیل زباله به انرژی در دبی

شهرداری دبی اعلام کرده است که بزرگترین پروژه تبدیل زباله به انرژی جهان موسوم به DWMC، در حال تکمیل است. ساخت این پروژه برجسته در سال ۲۰۲۱ آغاز شد و در راستای چشم‌انداز شیخ محمد بن راشد آل مکتوم برای بالا بردن شهرت امارات به‌عنوان یک الگوی جهانی برای توسعه پایدار و به‌عنوان بهترین شهر جهان انجام خواهد شد. این پروژه با هدف استراتژیک شهرداری دبی برای کاهش کامل زباله‌ها از محل‌های دفن زباله تا سال ۲۰۳۰ راه‌اندازی شده است و پیش‌بینی می‌شود پس از تکمیل، ۴۵ درصد از زباله‌های شهری امارات را به انرژی‌های تجدیدپذیر تبدیل کند.

مدیران شهر اعلام کرده‌اند که این طرح، ستون مهمی از جاه‌طلبی دبی برای تبدیل شدن به یکی از پایدارترین شهرهای جهان است چراکه راه‌حلی نوآورانه برای تبدیل مقادیر زیادی زباله به منبع پایدار انرژی پاک ارائه می‌دهد.

کد خبر 670172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.