لزوم حمایت مدیریت شهری اردبیل از افزایش تعداد خانه‌های سالمندان

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: با توجه به افزایش جمعیت سالمندان، ضروری است شورا و شهرداری حامی افزایش تعداد خانه‌های سالمندان در سطح این شهر باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مینا نهامین امروز_ چهارشنبه هفتم تیرماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اردبیل درباره لایحه حمایت شورا و شهرداری از احداث ساختمان ویژه سالمندان و موافقت اعضا با لایحه اعمال کاهش در عوارض و پروانه سرای سالمندان، اظهار کرد: با توجه به اینکه امروزه جامعه به سمت سالمندی می‌رود و حتی دانشگاه‌ها نیز در جذب هیئت علمی به پرستاری سالمندان توجه ویژه دارند، ضروری است شورا و شهرداری نیز حامی افزایش تعداد خانه‌های سالمندان در سطح شهر اردبیل باشد.

وی با بیان اینکه سالمندی به این معنا است که در جامعه از لحاظ بهداشت، درمان و سلامت پیشرفت کرده و روزبه‌روز شاهد افزایش عمر در جامعه هستیم، افزود: نیاز است چنین مراکزی در سطح شهر وجود داشته باشد تا از سالمندان در محیطی مناسب مراقبت شود و سالمندان بتوانند از مشاوران، پزشکان و روانشناسان در این مراکز بهره گیرند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شهری با تاکید بر اینکه نگاه منفی به خانه سالمندان وجود ندارد، گفت: حتی در اردبیل خانه‌های سالمندانی وجود دارد که به‌صورت موقت، ساعتی و روزانه از سالمندان نگهداری می‌کنند که شایسته است تعداد این خانه‌ها افزایش پیدا کند.

لایحه تعرفه عوارض ۱۴۰۲ تصویب شد

زهرا قدیمی، عضو شورای اسلامی شهر اردبیل نیز در این جلسه پیرامون لایحه درخواست اصلاح ماده ۱۳ تعرفه عوارض سال ۱۴۰۲ و ضوابط تقسیط و نحوه اقدام شهرداری در رابطه با احکام صادره از کمیسیون ماده ۱۰۰ در مورد جرایم اظهار کرد: این لایحه توسط اعضای شورای شهر بررسی و به تصویب رسید.

وی افزود: مقرر شد جرایم تا سقف ۱۰۰ میلیون با ۱۸ ماه اقساط، تا ۵۰۰ میلیون در ۲۴ ماه و بیش از ۵۰۰ میلیون در اقساط ۳۶ ماهه تقسیط شود.

قدیمی با بیان اینکه با مشخص شدن ضوابط اجرایی و نحوه وصول پرونده‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری تعیین تکلیف شده است و کاهش خواهد یافت، گفت: همواره منافع شهروندان باید اهمیت داشته است.

کد خبر 670144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.