قیمت بره عید قربان چقدر است؟

رئیس شورای تامین دام کشور گفت: قیمت بره اکنون از ۳.۵ میلیون تا ۷.۵ میلیون تومان و قیمت هرکیلو دام از ۱۴۰ تا ۱۶۰ هزار تومان است.

منصور پوریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: میزان دام موجود در کشور نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است و در همه میادین و جایگاه‌های تعریف شده و حتی اطراف شهرها دام به وفور موجود بوده و عرضه می‌شود.

وی افزود: پس از آزادسازی قیمت‌ها و بالا رفتن هزینه‌های خوراک، قیمت دام افزایش یافت با این وجود عرضه دام با قدرت در حال انجام است.

رئیس شورای تأمین دام کشور با بیان اینکه قیمت گوشت و دام تابع قیمت‌گذاری نبوده و به صورت توافقی بین فروشنده و خریدار تعیین می‌شود، گفت: خانوارها و افراد متقاضی دام برای کشتار توانایی مشخصی برای پرداخت هزینه آن در اختیار دارند. بنابراین با توجه به هزینه‌های دام، استقبال از دام‌هایی که نهایتاً بین سه تا چهار میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود، بیشتر است.

پوریان اضافه کرد: دام‌های چاق به دلیل حجم بالا قیمت بالاتری دارد، در بخش دام اکنون عرضه گسترده و دام زیاد است و خرید و فروش مسیر عادی را طی می‌کند.

وی ادامه داد: قیمت بره اکنون از ۳.۵ تا ۴ میلیون تا ۷.۵ میلیون تومان و قیمت هر کیلو دام از ۱۴۰ تا ۱۶۰ هزار تومان در روز جاری است.

رئیس شورای تأمین دام کشور گفت: تقاضا برای گوشت قرمز به صورت عادی در جریان است. قیمت یک بره پروار در سال گذشته نهایتاً ۴ میلیون تومان بود و اکنون بره‌ای با همان مشخصات بیش از ۷.۵ میلیون تومان قیمت گذاری می‌شود.

پوریان با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید اضافه کرد: همین موضوع منجر به کاهش قدرت خرید مردم شده است. پیک مصرف و خرید دام سبک در روز عید قربان است. حتی در محرم و صفر نیز چنین مصرفی نداریم.

کد خبر 670140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.