حمایت از ۵۵۸ کودک در شیرخوارگاه علی‌ اصغر(ع)

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به وضعیت شیرخوارگاه علی اصغر(ع) از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان همان سال، گفت: در ابتدای اسفندماه سال ۱۴۰۰، ۱۱۸ کودک در شیرخوارگاه نگهداری می‌شدند که از اسفندماه ۱۴۰۰ تاکنون ۴۴۰ کودک دیگر نیز پذیرش شدند و درنهایت تعداد کل کودکان در شیرخوارگاه به ۵۵۸ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود فیروزی امروز _چهارشنبه هفتم تیرماه_ در آئین افتتاح طرح به‌سرا در مشهد، اظهار کرد: به‌سرا مدیون ایجاد تعامل و هم‌فکری میان مجموعه قضائی، بهزیستی و انجمن‌هایی است که با شناسایی خانواده و انجام بسترسازی‌های لازم توانسته‌اند ایجاد اولین شیرخوارگاه بدون فرزند در ایران را محقق سازند. امیدوارم هیچ کودکی در هیچ کجای این سرزمین از آغوش خانواده محروم نباشد.

وی با اشاره به وضعیت پذیرش و ترخیص فرزندان شیرخوارگاه علی اصغر (ع) از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان همان سال، افزود: در ابتدای اسفندماه سال ۱۴۰۰، ۱۱۸ کودک در شیرخوارگاه نگهداری می‌شدند که از اسفندماه ۱۴۰۰ تاکنون، ۴۴۰ کودک دیگر نیز پذیرش شدند و در نهایت تعداد کل کودکان در شیرخوارگاه به ۵۵۸ نفر رسید که از این تعداد، بازپیوند ۹۶ کودک با خانواده‌های زیستی آن‌ها انجام، ۴۲۱ فرزند در قالب فرزندخواندگی و امین موقت واگذار و ۱۴ کودک به مراکز منتقل شدند. در نهایت تعداد نوزادانی که در حال حاضر در شیرخوارگاه نگهداری می‌شوند، به ۲۷ کودک رسیده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: طرح‌های مرتبط با شیرخوارگاه همچنان ادامه‌دار خواهد بود. تمام همت خود را به کار می‌بندیم تا کودکان در کنار خانواده‌ها زندگی کنند، نه در مراکزی که تلاش می‌شود تا محبت خانوادگی را شبیه‌سازی کند.

وی خاطرنشان کرد: ابراز محبت و قرار گرفتن فرزندان در یک خانواده، بیشتر می‌تواند منافع عالیه کودکان را تأمین کند و طرح مذکور، منجر به افزایش سرعت روند فرزندخواندگی و رضایت ارباب رجوع و کم کردن هزینه‌های دولت شده است.

کد خبر 670137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.