حمام با دارچین؛ رسم عجیب جوانان دانمارکی‌

مردان دانمارکی که تا ۲۵ سالگی مجرد مانده‌اند در جشن تولد خود توسط اقوام و دوستان ابتدا کاملا خیس و سپس به‌طور کامل در دارچین پوشیده می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جشن حمام با دارچین برای افراد مجرد ۲۵ ساله از قدمتی چند قرنی برخوردار است و همچنان در بسیاری از شهرهای دانمارک برگزار می‌شود. در این سنت عجیب و البته سرگرم‌کننده، مردان جوان مجرد در تولد ۲۵ سالگی خود ابتدا کاملاً خیس و سپس در دارچین غلتانده می‌شوند و جالب این‌که هرچه سن فرد بالاتر برود شدت پاشیدن دارچین به او بیشتر می‌شود، به‌طوری‌که حتی اگر فرد تا ۳۰ سالگی مجرد بماند، در روز جشن تولد در ترکیبی از دارچین و پودر فلفل پوشیده می‌شود که این امر می‌تواند برای او بسیار آزاردهنده باشد. در بدترین شرایط ممکن، تخم‌مرغ نیز به ترکیب دارچین و فلفل افزوده می‌شود و شرایطی بسیار وحشتناک را برای فرد به وجود می‌آورد.

حمام با دارچین؛ رسم عجیب برای جوانان دانمارکی‌

تاریخچه و آئین برگزاری حمام دارچین در دانمارک

اگرچه سنت حمام در دارچین در گذشته اغلب با هدف تنبیه فرد به علت مجرد ماندن تا این سن انجام می‌شد، با این حال گرد هم آوردن مردم و گذراندن اوقاتی خوش در کنار یکدیگر از دیگر اهداف برگزارکننده مراسم به‌حساب می‌آمد.

بعضی از مردم دانمارک برای اینکه مراسم حمام دارچین خود را لذت‌بخش‌تر کنند، فرد متولدشده را به یک درخت یا تیر چراغ برق شهری می‌بندند و سپس به او تخم‌مرغ و دارچین پرتاب می‌کنند که رطوبت تخم‌مرغ باعث چسبیدن دارچین به بدن فرد و آزار او می‌شود.

اگرچه در گذشته مراسم حمام با دارچین صرفاً برای سرزنش افرادی انجام می‌شد که تا ۲۵ سالگی خود ازدواج نکرده بودند، با این حال این مراسم امروزه بیشتر جنبه سرگرمی دارد و مردم یکدیگر را به خاطر نیافتن زوج مناسب خود تا سنین بسیار بالاتر نیز سرزنش نمی‌کنند و تصمیم برای این امر مهم را کاملاً شخصی می‌دانند.

حمام با دارچین؛ رسم عجیب برای جوانان دانمارکی‌

کد خبر 670113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.