‌رونمایی از مجموعه آموزشی ۳۶۰ درجه ویژه پیشگیری از اعتیاد

در حاشیه ششمین نشست نخبگانی از سلسله نشست‌های تفکر پیشگیرانه با موضوع اعتیاد و سیاست‌گذاری اجتماعی از مجموعه آموزشی ۳۶۰ درجه با موضوع پیشگیری از اعتیاد رونمایی شد.

هادی سینایی پورفرد، در حاشیه ششمین نشست نخبگانی از سلسله نشست‌های تفکر پیشگیرانه با موضوع اعتیاد و سیاست‌گذاری اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تولید محتوا و فرهنگ‌سازی در حوزه پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی همواره بهترین راه در آگاه‌سازی خانواده‌هاست.

وی با اشاره به اینکه سلسله نشست‌های تفکر پیشگیرانه فصلی نو در مواجه با آسیب‌های اجتماعی است افزود: به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر ضمن برگزاری نشست نخبگانی با حضور اساتید و موثرین حوزه مبارزه با مواد مخدر از مجموعه آموزشی ۳۶۰ درجه با موضوع پیشگیری از اعتیاد رونمایی شد.

رئیس اداره امور اجتماعی شهرداری اصفهان تصریح کرد: این مجموعه شامل نشانه‌ها و علائم مصرف مواد در نوجوانان، اگر بفهم که فرزندم مواد مصرف می‌کند باید چکار کنم، راهنمای خانواده، واکنش بدن به حشیش، مواد و مغز و آشنایی با نیکوتین، تنباکو و قلیان است.

وی گفت: در حال حاضر پیشگیری از گسترش سو مصرف مواد مخدر با توسعه فرهنگ و آگاه‌سازی خانواده‌ها و نسل نوجوان و جوان امکان‌پذیر است.

هادی سینایی پورفرد اضافه کرد: بسیاری از نوجوانان وقتی با وسوسه مصرف الکل یا سیگار و یا مواد مخدر روبرو می‌شوند نمی‌دانند چکار کنند آن‌ها به حمایت و راهنمایی خانواده نیاز دارند و ثابت‌شده خانواده‌هایی که در خصوص خطرات الکل و مواد به‌صورت مرتب با جوانانشان گفتگو می‌کنند احتمال بسیار کمی وجود دارد که مبتلابه اعتیاد بشوند.

وی افزود: در این مجموعه آموزشی سعی کرده‌ایم هر آنچه یک خانواده باید در مواجه با سو مصرف مواد مخدر بداند جمع‌آوری شود و پاسخگویی مناسبی به سوالات پیش‌آمده داشته باشیم.

رئیس اداره امور اجتماعی شهرداری گفت: مجموعه آموزشی ۳۶۰ درجه نگاه همه‌جانبه به حوزه آسیب‌های اجتماعی است که پس از تولید محتوا درزمینه ٔ مواجه با کودکان کار مجموعه اعتیاد دومین محصول از این مجموعه آموزشی است.

به گزارش ایمنا، علاقه‌مندان به دریافت این مجموعه آموزشی می‌توانند به اداره امور اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شه داری اصفهان واقع در پا فردوسی ابتدای خیابان کمال اسماعیل مراجعه کنند.

کد خبر 670106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.