عیدی شهرداری به شهروندان اصفهان در دهه ولایت/ افتتاح ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه شاخص در شهر

شهردار اصفهان با بیان اینکه پابه‌پا و در کنار مردم در برگزاری جشن‌های ایام عید غدیر و قربان خواهیم بود، گفت: مردم در محلات شهری به‌صورت خودجوش متقاضی برگزاری جشن در این ایام هستند، در این راستا شهرداری در نقش تسهیل‌گر ظاهر شده است تا اگر موانعی باشد، آن را رفع کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _چهارشنبه هفتم تیرماه_ در برنامه رادیویی «صدای شهر» و در گفت‌وگوی بی‌واسطه با مردم ضمن تبریک دهه ولایت و امامت اظهار کرد: این ایام فرصتی مناسب برای بیشتر باهم بودن و در کنار هم بودن است، از این‌رو کسانی که تمکن مالی بیشتری دارند، می‌توانند در این ایام یتیم‌نوازی و همسایه‌داری کنند.

وی افزود: به‌مناسبت دهه ولایت و امامت همزمان با روز عید غدیر خم جشن بزرگی در امتداد زاینده رود با مشارکت مردم برگزار خواهد شد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: مردم در محلات شهری به‌صورت خودجوش متقاضی برگزاری جشن در این ایام هستند، در این راستا شهرداری در نقش تسهیل‌گر ظاهر شده است تا اگر موانعی باشد، آن را رفع کند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات و تمهیداتی توسط مدیریت شهری برای دریافت مجوزهای لازم نصب بنر و تبلیغات سطح شهر توسط ارگان‌ها و مجموعه‌های مردمی و فرهنگی اندیشیده شده است، لذا متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت شهرداری اصفهان بدون مراجعه حضوری درخواست‌های خود را در این زمینه ثبت و ضبط کنند، در این راستا شهرداری اصفهان پابه‌پا و در کنار مردم در برگزاری جشن‌های ایام عید غدیر و قربان خواهد بود.

لزوم همکاری شهروندان برای آزادسازی پروژه‌ها

قاسم‌زاده با اشاره به اصلاح خروجی خیابان راران به خوراسگان اظهار کرد: محله راران یکی از پروژه‌ای محله محور ۱۴۰۱ منطقه ۱۵ بود که حدود ۲۰ میلیارد تومان برای آزادسازی گلوگاه‌های این محله، زیرسازی معابر و اجرای پروژه‌ها هزینه شده است.

وی ادامه داد: در خصوص گلوگاه خیابان راران موضوع در کمیسیون ماده پنج بررسی شده و توافق با مالکان صورت گرفته و به‌زودی اصلاح و آزادسازی آغاز می‌شود.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: این روزها منطقه ۱۵ درگیر آزادسازی‌های مرتبط با کمربند شمالی خوراسگان و همچنین آزادسازی رینگ چهارم ترافیکی است.

وی اظهار کرد: اگر طرحی در محدوده شهر و مصوب طرح تفصیلی باشد، شهرداری می‌تواند برای آزادسازی آن از قوانین کمک بگیرد، بر این اساس از طریق ماده ۸ در صورت رضایت نداشتن مالک، می‌توانیم هزینه ملک را به حساب قوه قضائیه واریز کنیم اما اگر ملک در حریم شهری نباشد، هیچ راهی جز توافق با مالک وجود ندارد و نمی‌توان دستور تخریب صادر کرد؛ در این زمان تنها مردم محله باید همکاری و به تعبیری از طریق مطالبه اجتماعی و کدخدامنشانه با مالکان برای رفع مشکلات محله اقدام کنند.

قاسم‌زاده با اشاره به عیدی شهرداری به شهروندان اصفهان به مناسبت اعیاد پیش‌رو گفت: سلسله برنامه‌هایی تحت عنوان «به احترام مردم» در شهرداری اصفهان برنامه‌ریزی شده است که طبق آن هر چند وقت یکبار پروژه‌های مناطق مختلف افتتاح می‌شود.

افتتاح ۵ پروژه شاخص در اصفهان

وی افزود: در این راستا به مناسبت دهه ولایت و امامت بیش از پنج پروژه مهم و اساسی با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان آماده بهره برداری است؛ از این تعداد سه پروژه اصلی در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان قرار دارد که یکی از آن‌ها تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار است که برای رفاه حال شهروندان و استفاده ترافیکی در عید نوروز در اختیار شهروندان قرار گرفت اما هنوز به صورت رسمی افتتاح نشده است.

شهردار اصفهان ادامه داد: پل تقاطع غیرهمسطح کاظمی آشتیانی از دیگر پروژه‌هایی است که در این منطقه افتتاح خواهد شد.

وی اضافه کرد: یک بازیکده بی‌بدیل در محله حصه نیز از دیگر پروژه‌هایی است که طی این دهه مبارک در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان افتتاح می‌شود.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: باغ گل رز در منطقه جنگلی ناژوان از دیگر پروژه‌هایی است که در این ایام به بهره برداری می‌رسد و یک ظرفیت به ظرفیت‌های بی‌بدیل منطقه گردشگری ناژوان اضافه می‌کند.

وی اظهار کرد: تماس‌های زیاد شهروندان از یک منطقه شهری با سامانه‌های ارتباطی مانند ۱۳۷ و بیان مشکلات محلات، به منزله این نیست که مشکلات در آن منطقه شهری بیشتر است، بلکه به مباحثی همچون زیاد بودن روحیه مطالبه‌گری اجتماعی، دغدغه‌مندی بیشتر مردم محله و منطقه باز می‌گردد و ما در شهرداری این امر را مثبت ارزیابی کرده و برخاسته از میزان حساسیت و تعلق خاطر بیشتر شهروندان به شهر می‌دانیم.

ورودی اطشاران به شهرک کوی میلاد به‌زودی اصلاح خواهد شد

شهردار اصفهان اضافه کرد: شهرداری یک نهاد خدماتی است، از این‌رو اگر در امور شهری کاری صفر تا صد در حدود اختیارات شهرداری باشد، در مواجه با مشکلات فاصله تصمیم‌گیری تا عمل بسیار کوتاه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: گاهی اتخاذ تصمیم و رفع مشکلات شهری مانند ورودی اطشاران که قرار است منجر به تغییر کاربری مکان شود، منوط به ارتباط و تعامل بین دستگاهی و طرح در کمیسیون ماده ۵ است که سازمان‌هایی همچون جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، استانداری، اداره کل راه و شهرسازی همگی در بررسی موضوعات دخیل بوده و از این بابت فرایند تصمیم‌سازی زمان زیادی طول می‌کشد و به‌تبع اجرای طرح‌ها توسط شهرداری زمان بر می‌شود.

قاسم‌زاده تصریح کرد: در ارتباط با مشکل ورودی اطشاران به شهرک کوی میلاد، سال گذشته به همراه مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان، از محل مورد نظر بازدید شد و در یک‌سال گذشته همت جدی برای ساماندهی آن صورت گرفت، چراکه قطعه زمینی که موجب ایجاد مزاحمت برای مردم شده است، ملکی بوده که پیش از این در آن کوره آجرپزی قرار داشته و کاربری دیگری برای آن ثبت شده است، لذا تلاش‌ها برای اتخاد تصمیم مناسب در کمیسیون ماده ۵ صورت گرفت و دو هفته پیش وزارت راه و شهرسازی در این موضوع اعلام نظر کرد و بی‌شک تا یک ماه آینده، شهرداری منطقه ۱۰ برای اجرا و بازگشایی مسیر ابلاغ اقدام خواهد کرد.

شهردار اصفهان در خصوص درخواست کسبه مجتمع تجاری الماس در خیابان علامه مجلسی در خصوص سند مغازه‌ها اظهار کرد: کسبه‌هایی که با شهرداری وقت در ۱۰ سال گذشته توافقاتی را کرده‌اند، بی‌شک با علم و آگاهی عمل کرده‌اند، این ایرادی که سندهای مغازه‌ها پس از گذشت ۱۰ سال هنوز آماده نشده، ایرادی صحیحی است و باید پیگیر این موضوع باشیم.

کد خبر 670104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.