مهلت ثبت‌نام نقل و انتقالات معلمان به کلانشهرها تمدید شد؟

بر اساس اعلام معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، زمان ثبت‌نام و انتقال معلمان به مقصد کلانشهرها تمدید شد، از این رو امکان ثبت تقاضای انتقال موقت برای نیروهای مشمول قانون تعیین تکلیف معلمان فراهم شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هرساله تعداد زیادی از فرهنگیان به دلایلی از قبیل جابه‌جایی محل سکونت یا انتقالی اجباری یکی از اعضای خانواده، به دنبال دریافت انتقالی موقت یا دائم از محل کار فعلی خود هستند. چندین سالی است که امکان ثبت درخواست نقل و انتقالات فرهنگیان ۱۴۰۲، به صورت اینترنتی و از طریق سامانه انجام می‌شود. در سال گذشته ثبت‌نام نقل و انتقالات فرهنگیان از طریق سایت profile.medu.ir انجام شد، اما در سال جاری با توجه به تغییرات آموزش و پرورش، ثبت نام از طریق سایت my.medu.ir انجام می‌شود.

نقل و انتقالات فرهنگیان در دو دسته درون‌استانی و برون‌استانی دسته‌بندی می‌شود، زمان ثبت درخواست برای هر یک از این دو دسته با یکدیگر متفاوت است، فرهنگیان برای ثبت درخواست نقل و انتقالات درون یا برون‌استانی باید در موعد مقرر به سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش مراجعه و فرم‌های لازمه را تکمیل کنند. به منظور راهنمایی بیشتر در ادامه به بررسی زمان نقل و انتقالات فرهنگیان ۱۴۰۲ درون‌استانی و برون‌استانی پرداخته شده است.

به موجب ابلاغ شیوه‌نامه نقل و انتقال فرهنگیان از سوی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، کارکنان رسمی و پیمانی مشمول تقاضای انتقال دائم و موقت برون‌استانی هستند و این امر با تاکید بر بهبود توازن نیروی انسانی در مناطق مبدا و مقصد و سایر ضوابط و مقررات مربوط در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ انجام می‌شود.

در باب فرآیند نقل و انتقال درون استانی باید گفت که در راستای نداشتن تمرکز، رعایت مصالح و مقتضیات منطقه‌ای و استانی، ضوابط و اجرای فرآیند نقل و انتقال درون استانی سال تحصیلی آتی با تاکید بر رعایت اصول و ضوابط کلی حاکم بر این دستورالعمل و دستورالعمل توسعه سنواتی ساماندهی نیروی انسانی و لزوم حفظ و بهبود توازن نیروی انسانی (به تفکیک اداره / گروه / رشته / جنسیت) بین مناطق مبدا و مقصد به کارگروه توسعه مدیریت اداره کل استان تفویض می‌شود.

تمدید مهلت ثبت‌نام نقل و انتقالات معلمان به کلانشهرها تا ۱۱ تیرماه

صادق ستاری‌فرد، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از تمدید زمان ثبت‌نام و انتقال معلمان به مقصد کلانشهرها خبر داد و اظهار کرد: امکان ثبت تقاضای انتقال موقت برای نیروهای مشمول قانون تعیین تکلیف معلمان (با توجه به مصوبه کمیته سرمایه انسانی وزارت) فراهم شد.

وی افزود: در کنار این موضوع، امکان ثبت تقاضای انتقال دائم نیروهای متقاضی به مقصد کلانشهر فراهم شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: مهلت ثبت تقاضای نقل و انتقالات در سامانه مربوطه تا یازدهم تیرماه تمدید شده است.

اعلام شرایط نقل و انتقال معلمان

در شیوه‌نامه نقل و انتقال کارکنان رسمی و پیمانی متقاضی انتقال دائم و موقت برون استانی آمده است که نقل و انتقالات در راستای ارتقای بهره‌وری و ساماندهی مناسب نیروی انسانی، تأمین رضایتمندی شغلی و تسهیل شرایط خدمت فرهنگیان با تاکید بر بهبود توازن نیروی انسانی در مناطق مبدا و مقصد و سایر ضوابط و مقررات مربوط در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ انجام می‌شود.

در راستای نبود تمرکز، رعایت مصالح و مقتضیات منطقه‌ای و استانی، ضوابط و اجرای فرایند نقل و انتقال درون استانی سال تحصیلی آتی با تاکید بر رعایت اصول و ضوابط کلی حاکم بر این دستورالعمل و دستورالعمل توسعه سنواتی ساماندهی نیروی انسانی و لزوم حفظ و بهبود توازن نیروی انسانی (به تفکیک اداره، گروه، رشته و جنسیت) بین مناطق مبدا و مقصد به کارگروه توسعه مدیریت اداره کل استان تفویض می‌شود.

فرایند نقل و انتقال برون استانی سال تحصیلی آتی با توجه به شرایط متقاضیان و فهرست فصلی امتیاز تأیید شده آن‌ها و بر اساس جداول تراز نیروی انسانی ادارات (به تفکیک اداره، گروه، رشته و جنسیت) و با رعایت دستورالعمل توسعه سنواتی ساماندهی نیروی انسانی طبق ضوابط این دستورالعمل و مطابق جدول زمانبندی اجرا می‌شود.

کد خبر 670094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.